• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Są już światła na niebezpiecznym skrzyżowaniu

Michał Sielski
28 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Dzięki nowej sygnalizacji świetlnej bezpieczniejsi będą piesi, ale też kierowcom łatwiej będzie włączyć się do ruchu. Dzięki nowej sygnalizacji świetlnej bezpieczniejsi będą piesi, ale też kierowcom łatwiej będzie włączyć się do ruchu.

Dzięki determinacji mieszkańca Gdyni i naszym tekstom na jednym z najniebezpieczniejszych dotąd skrzyżowań w mieście jest już sygnalizacja świetlna. - W końcu będzie bezpieczniej - cieszy się ojciec potrąconaj tam w tym roku dziewczyny.



Wojciech Rosiński wywalczył montaż świateł na skrzyżowaniu. Wojciech Rosiński wywalczył montaż świateł na skrzyżowaniu.

Czy kierowcy przepuszczają pieszych na pasach?

W styczniu na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej z Łowicką zobacz na mapie Gdyni potrącona została 21-letnia córka Wojciecha Rosińskiego. Nie przebiegała w niedozwolonym miejscu, zgodnie z przepisami przechodziła przez ulicę na przejściu dla pieszych. Samochody na prawym pasie zatrzymały się, by ją przepuścić, ale 20-latek jadący lewym pasem nie. Potrącona przez rozpędzony samochód kobieta ledwie uszła z życiem, trafiła do szpitala ze stłuczeniem pnia mózgu, obrzękiem mózgu, popękanym obojczykiem i licznymi mniejszymi urazami.

To nie pierwszy wypadek w okolicy. Od 2004 roku na całej długości ul. Wielkopolskiej było 913 kolizji i 125 wypadków, w których zginęło 17 osób, a 155 zostało rannych. Mniejszych stłuczek nikt nawet nie liczy. Bezpieczniej zrobiło się, gdy postawiono fotoradar, a patrole drogówki zaczęły pojawiać się częściej. Ale nadal to jedna z najniebezpieczniejszych dróg w Gdyni, gdzie większość kierowców za nic ma ograniczenia prędkości.

Po wypadku Wojciech Rosiński wybrał się więc do władz Gdyni i zaproponował, że dostarczy gotową dokumentację i projekt sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu.

- Jej budowę Gdynia planowała od lat, ale ciągle była przesuwana. Postanowiłem zdopingować urzędników, oferując, że część pracy wykonam za nich. Oczywiście bezpłatnie - mówi Wojciech Rosiński.

Teraz może świętować. Córka wyszła z opresji cało, a wszystko wskazuje na to, że skrzyżowanie będzie dużo bezpieczniejsze, bo właśnie zakończył się montaż sygnalizacji świetlnej. Trwa właśnie jej kalibracja, bo podłączona będzie do "inteligentnego" systemu sterowania ruchem ulicznym Tristar. Docelowo mają też tam powstać osobne pasy do skrętów z ul. Wielkopolskiej.

- Sygnalizacja świetlna na pewno wpłynie na poprawę bezpieczeństwa, a rozbudowa skrzyżowania to melodia przyszłości, która będzie też miała wpływ na udrożnienie ruchu - mówi Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Opinie (196) 6 zablokowanych

  • WSTYD (10)

    jaki wstyd dla miasta!!!. Urzędnicy z departamentu i ten gościu który wyprzedzał na pasach to dno dna. Na szczęscie dobrze się skończyło. A ten pomysłodawca powinien dostać 1/3 pensji urzędnika przez rok.

    • 168 24

    • mozna skasowac ten post, przepraszam za urażenie wyżej wymienionych, to wina wstania lewą nogą.

      • 2 21

    • Moim zdaniem, wystarczylo przeniesc fotoradar na wysokosc tego prejscia, czyli jakies 100m w dol!!! (1)

      Bo wczesniej ludzie hamowali aby przyspieszyc przed samymi pasami. W ten sposob mozna bylo oszczedzic na budowie swiatel i potegowania porannych korkow. Zobaczycie, teraz ludzie rozpedzeni z gorki po minieciu radaru beda chcieli przejechac skrzyzowanie na "pomaranczowym"... To sie posypie dopiero.

      • 18 7

      • Radar nie dziala

        • 5 0

    • Najgorszymi kierowcami są stare pierdziele w zardzewiałych skodach. (1)

      Zatrzymać się przed pasami? Zapomnij! Stary zbuk, wielki pan ze stoczni tylko zmieni bieg i przeleci chociażby po tobie.

      • 10 19

      • tylko że tą dziewczynę potrącił 20-latek. brak rozumu doskwiera kierowcom w różnym wieku

        • 27 1

    • (2)

      Takich niedociągnięć w naszym mieście jest bardzo dużo niestety. Pieniądze zamiast dla mieszkańców fruną na lotnisko lub emigrują w kolejnym muzeum.

      • 2 7

      • Facebook-Gdynia realna to radny Horała z Pisu (1)

        Panie radny Horała, dlaczego ukrywa się pan za dziwnym nickiem. Zarabia jako radny około 2000 zł + praca w BTC w granicach 4500zł.

        • 6 0

        • Mieszkańcy odrzućcie politykę. Nie jesteśmy żadnym PIS, PO, SLD czy Palikotem. Prosto ujmując wkurza nas co się od kilku lat dzieje w Gdyni. Czy naprawdę wydawanie milionów na lotnisko, muzeum emigracji, szkółkę filmową czy inne tego typu budowle jest ok? Zastanówcie się jeden z drugim czy to jest potrzebne i jeżeli uważacie że wam to pasuje to życzymy powodzenia.

          • 1 3

    • Brawo Pani eWojtku !!

      My również walczymy !!

      • 3 2

    • Wow w 9 lat na jednej ulicy zginelo 17 osob?
      To jak w Afghanistanie

      • 10 3

  • brawo Panie Wojtku (8)

    ale tego samego dnia na tricity opublikowano nagranie, jak 2 auta przejezdzaja na czerownym w ciagu 30 sekund. takze ja sie pytam po co? postawisz zasieki, to czolgiem przejada. poki prawo mamy takie, a nie inne - nic nie pomoze.
    ile dostal ten 20latek, co Panu skrzywdzil core? 2 lata?
    jakby dostal 20 to byloby po sprawie.

    • 139 10

    • z jednej strony masz rację, z drugiej (4)

      temu co napisałeś brak refleksji. Mamy jedno z najbardziej restrykcyjnych ustaw dotyczących "jeżdżenia po kielichu" i co? NIC. Stąd warto zastanowić się czy to podnoszenie restrykcji coś da? jak widać NIE. A koleżka rajdowiec nie powinien siedzieć w więzieniu, bo nie mam zamiaru go tam karmić ze swojej pensji. Powinien tak długo spłacać koszty związane z leczeniem i rehabilitacją,jak to będzie konieczne. Dlaczego Ty i ja mamy do tego dokładać z kieszeni?

      • 50 1

      • znowu ksiadz po kielichu przejechał człowieka po pasterce

        jeśli stróżowie moralności mogą to co mają czynić bezmyślne baranki...?

        • 15 11

      • przyznaje Ci racje

        dokladnie - do roboty. ale wytlumacz mi dlaczego Pani prawnik 3ci raz jedzie po kielichu i nic?

        ja nie chce w polsce modelu ruskich: placisz komu trzeba i jedziesz dalej. ale do tego zmierzamy chyba niestety...

        • 21 1

      • A z czego on zapłaci?? (1)

        Jak nagle bezrobotny, a wszystko co ma to na matkę, żonę, kochankę jego nie jest nic - nawet narzędzie zbrodni czyt. auto nie należy do niego. Tak to w Polsce bywa bezrobotny biedny a jeździ bmw 7 na wypasie.

        • 20 4

        • Bezrobotny!?

          W Polsce mamy permanentny brak rak do pracy! Rozejrzyj sie na brud, piasek na ulicach. Zarastajace chwastami chodniki z kostki położone 2-3 lata temu, bezmyślne graffiti gdzie popadnie, dziury w jezdniach. Jest masa pracy dla takich jak on.

          • 14 2

    • Nie tylko kierowcy są winni (2)

      Rozumiem, że kierowcy są obwiniani za wszystkie wypadki i na pewno często są winni. Ale przestańmy z nich robić kozły ofiarne. Co z pieszymi, którzy wychodzą na jezdnię nie patrząc czy coś jedzie? Nie upewniając się czy wszystkie samochody się zatrzymały? Obrócenie głowy w bok nic nie kosztuje, a może uratować życie. Ta cała kampania "Mateusz zginął, bo kierowca jechał za szybko" - a co Mateusz robił na jezdni gdy jechał samochód? Kierowca ma tą przewagę, że uderzając w pieszego nie stanie mu się krzywda. Skoro więc pieszy z góry jest na przegranej/słabszej pozycji, to właśnie on powinien zachować szczególną ostrożność. Oczywiście nie zwalniam z odpowiedzialności kierowców, ale sam szybko jadący samochód nie spowoduje wypadku.

      • 17 3

      • Brawo

        Polać mu. Wreszcie ktoś napisał jak jest naprawdę. Niestety ale pieszy to nie święta krowa.

        • 7 5

      • Zazwyczaj są

        A z jaką prędkością jechał ten co "zabił Mateusza"? I z jaką prędkością jeździ się w Polsce po mieście? 50 km/h? Wolne żarty. Przez wspomniane przejście większość ludzi wali min. 80. Pieszy nie ma szans, bo jak wychodzi na znajdujące się tam 4 pasy (idąc do Łowickiej są 2 pasy na wprost i 2 do skrętu) nie ma żadnego samochodu na zakręcie. Ale jadące 90 dostaną go w połowie drogi.

        • 1 1

  • piekne dwa pasy, prosta droga i co ograniczenie do 50 ? (5)

    smiech na sali :)

    • 62 140

    • (1)

      Burak!!!!

      • 20 15

      • kartofel

        • 4 0

    • Tam nie ma ograniczenia :)

      Ograniczeniem są parametry techniczne auta :) oraz rozsądek kierowcy, tam jest zakaz przekraczania 50 km/h :) Znaki okrągłe z czerwoną obwódką - należą do znaków zakazu a nie ograniczeń ;)

      • 17 4

    • ale gosciu jesteś kumaty jak trzonek młotka

      j.w.
      prosta droga , dwa pasy.
      wysłałbym cię na badania psychologiczne czy możesz mieć prawo jazdy.

      • 4 1

    • taa

      pewnie, pewnie, bo panie w Niemczech to wszystkie drogi mają po 6 pasów a w mieście na każdej drodze 2 pasmowej to stówą można jechać. Mentalność polactwa - ja zawsze wiem lepiej. Więc jak droga ma w mieście 2 pasy to trzeba jechać 100. A że można zabić kogoś na pasach - a po cholerę mi pod koła włazi

      • 0 2

  • czytając artykuł ciut niżej, o kierowcach przejeżdzających na czerwonym... (3)

    ... nie mam 100% pewności że montaż świateł na tym skrzyżowaniu dużo zmieni.

    • 38 9

    • coś nienormalnego!!! tylko jedno potrącenie i światła????

      przeważnie urzędasy czekają na kilka jak nie kilkanaście ofiar śmiertelnych, by w ogóle zacząć się zastanawiać....

      • 1 3

    • Pytanie (1)

      Poważnie pytam, jaka jest maksymalna prędkość na wielkopolskiej? Zawsze jeżdżę w przedziale 50-70 km/h, zwalniam przy przejściach do około 50, a potem 70. Jednak nigdy nie wiem, czy nie powinienem jechać 50 na całym odcinku, co wydaje się troszkę dziwne z racji na dwa pasy i dość długie proste.

      Zatem jaka jest dopuszczalna maksymalna prędkość na Wielkopolskiej?

      • 0 0

      • 50 km/h

        50 km/h

        • 0 0

  • a kiedy będą świała na Hallera w Gdańsku? (2)

    Tam co rusz kogoś rozjeżdzywają na pasach

    • 40 22

    • Jak w okolicy wprowadzi się syn/córka oficjela, to wtedy zrobią. Ba! Nawet zawrócą ulicę! (1)

      • 13 0

      • Albo jak kogoś rozjedzie baba w czarnym mercedesie, np iza chmielewska, córka wiceministra

        to ją uniewinnią a pieszemu dowalą mandat

        • 17 1

  • życzenia szybkiego poworotu do zdrowia dla poszkodowanej (8)

    Niestety łatanie prymitywnej infrastruktury kolejnymi światłami, rondami, leżącymi policjantami itp. na niewiele się zdaje. Tak długo, jak w referatach odpowiedzialnych za nasze drogi nie będą pracowali fachowcy. Czy ktoś słyszał o wiaduktach dla pieszych i samochodów? skrzyżowaniach dwupoziomowych, itp? Jeśli to się nie zmieni, to nadal będziemy mieli kwiatki pod tytułem kolejne rondo w Żukowie, czy w Chwaszczynie.

    • 30 22

    • to jest miasto a nie autostrada! (5)

      w miastach nie buduje się dwupoziomowych skrzyżowań - barier dla niepełnosprawnych, starszych, matek czy ojców z wózkami, rowerów. w mieście pierwszeństwo powinien mieć pieszy i pod kątem człowieka a nie samochodu należy budować infrastrukturę! Jak się nie podoba to wracaj na wieś!

      • 17 12

      • Tym bardziej, ze jest to miasto. (4)

        Jakej infrastruktury potrzebujesz na wsi? Rozejrzyj sie po rozwiniętych komunikacyjnie miastach, a następnie zabieraj głos. Samochodami jeżdżą póki co LUDZIE, a nie roboty. Zastanów sie zanim coś napiszesz obywatelu miasta....

        • 7 5

        • (1)

          Czyli w skrócie: "NASTĄPIĆ SIĘ CHAMY, PAN W SAMOCHODZIE JADZIE!"

          • 5 6

          • To Twoja prawda.

            Myślenie obowiązuje w tym samym stopniu kierowców, rowerzystów i pieszych.

            • 4 3

        • to może spójrz na Kopenhagę czy chociazby Nowy York... (1)

          Nie zarzucisz mi, że to nie są rozwinięte komunikacyjnie miasta... a jednak rozwiązania zupełnie inne jak w Polsce. Spójrz sobie jak wygląda żyjąca tkanka miejska Time Square a jak wyglądać ma Nowa Wałowa. Jak wygląda centrum Kopenhagi a jak wygląda okolica Armii Krajowej. Poczytaj jak się życie zmieniło w chociażby takim Groningen gdy postawiono na człowieka a nie na terror samochodu... i potem możemy pogadać.

          • 2 1

          • zapraszam Cie do Kopenhagi pokazesz mi te rozwiazania

            o ktorych piszesz...
            Pozdrowienia ze Stroget :)

            • 6 0

    • (1)

      Żadna infrastruktura nie zastąpi rozumu

      • 7 2

      • Jak widać po opisanej historii

        rozwinieta infrastruktura jest sprzymierzeńcem myślących i bariera dla bezmyślnych.

        • 3 2

  • Myśleć myśleć i jeszcze raz myśleć! (5)

    Jakim trzeba być debilem widząc że przed pasami zatrzymuje się samochód to wiadomo że nie po to bo ma awarie tylko po to że chce przejść pieszy to dlaczego jadący kretyn się nie zatrzyma na lewym pasie,co myśli że zdąży przed pieszą przejechać...wiele razy widziałem takie sytuacje na żywo i powiem wam że nieraz to się scyzoryk otwiera na takich idiotów!

    • 89 2

    • (2)

      a wiesz jak wyglada to skrzyzowanie? pasy a tuz za pasami skreca się w lewo/prawo. Moze młody myslał że auto chce skręcić?

      • 1 14

      • Piotrekstarczyłoby żeby jechał 50 km/h, ten radar kawałek wyżej to ściema ...

        • 7 1

      • Bez kierunku skręcał?

        Co wcale by mnie nie zdziwiło, widząc, jak spora część kierowców ma najwyraźniej alergię na 'migacze'.

        • 0 0

    • odp.miki (1)

      Moja opinia nie dotyczy akurat tego skrzyżowania bo go nie znam ale wiele innych ulic gdzie jest przejście dla pieszych(pasy) anie przejscie + skrzyżowanie...np.w rumi czy w Gdyni.

      • 7 0

      • Grunwaldzka w Gdańsku

        Na tzw. wyspie z jednej i z drugiej strony przejście - tam to się cuda dzieją . . . i nikt nic nie robi z tym, a policja stoi z radarami za krzakami poza miastem. Albo na Słowackiego na działkach gdzie za 50 metrów kończy się teren zabudowany. Ogólnie to winny jest cały system, i głupota ludzi kierowców, chociaż i piesi nie są bez winy.

        • 7 1

  • (2)

    Skrzyżowanie rzeczywiście niebezpieczne, ale czemu znowu światła których w stronę obwodnicy jest kilka (ok 10?) nie lepiej by było postarać się o kładkę nad ulicą?

    I co winni urzędnicy skoro nie dostają na to środków? wyczarować mają?

    powinna poprawić się kultura jazdy przede wszystkim, każdy kierowca powinien postawić się w miejscu przechodnia. sama ostatnio musiałam "przepuścić" kilku panów bo jechali z bocznych ulic i za nic mieli moje zielone światlo na przejściu. Gdybym nie była z dzieckiem to chyba bym poprostu weszła na pasy na "moje zielone światło"

    • 36 15

    • zbuduj se kładkę dla samochodów!

      a dla ludzi zostaw przestrzeń bez kładek, tuneli, schronów, bunkrów itd...

      • 10 7

    • Ile kładek ? Ile wind przy kładkach ? Jaka byłaby wysokość podatków na

      utrzymanie tego wszystkiego ?

      • 1 1

  • Polska (8)

    Polscy kierowcy na Zachodzie jezdza przepisowo, po miescie nie przekraczaja 50 km/h, tam kara jest bardzo
    dotkliwa finansowo i nieuchronna, po przekroczeniu o 30 km/godz nie masz juz prawka na 3m-ce, zapraszam wszystlich na nauke dobrych manier i kulturalnej jazdy za zachodnia granice, jak dochodzisz do skrzyzowania to wszyscy bez wyjatku sie zatrzymuja, tam takich wypadkow po prostu nie ma.

    • 87 7

    • a w Polsce jak dojeźdżasz do przejścia ... (2)

      ... to możesz sobie stać stać i stać bo znajome akurat się tu na pogaduchy zebrały jak by nie mogły zrobić 20 kroków od przejścia. Podsumowanie winni są kierowcy - ale piesi też nie są bez winy. Wspominane rozmowy przy samym przejściu, wchodzenie na przejście bez rozglądania pisząc sms, traktowanie przejścia jako rodzaj nieśmiertelności.

      • 15 10

      • Większość pieszych gada przy przejściu ? W Oslo w centrum to ludzie (1)

        wchodzili mi przed maskę poza przejściami ze wzrokiem wbitym w niebo. Wyluzowani, uśmiechnięci zarówno miejscowi jak i turyści. I co, miałem trąbić na nich ? Nie, udzielił mi się ich nastrój i się wyleczyłem z nerwów za kierownicą.

        • 3 2

        • Bo tam to pieszy i rowerzysta sa najwazniejszymi uczestnikami ruchu. U nas samochod jest bostwem.

          • 3 3

    • dokąłdnie... wszystkie te cwaniaki które z Gdańska do Warszawy dolatują w 3 godziny...

      ... czy po mieście nie hańbią się jazdą 50 km/h po przekroczeniu granicy - nie ważne czy Niemcy, czy Słowacja, Austria czy Czechy - w mieście 45 - 48 km/h, zawsze kierunkowskaz, zawsze prawy pas, miło grzecznie przed każdym przejściem. Dlatego zgadzam się z pomysłami na podwyżkę mandatów. Na początek każdy x3. I oczywiście zachowanie punktów karnych. Od razy śmiertelność spadnie o połowę a i na trasie mniej burakowozów ze stajni BMW, tjuning wiejski, lat 25 będzie.

      • 19 5

    • koniecznie przykład z zachodu (1)

      masz racje powinno tak być za przekroczenie o 40 w niemczech 500 euro mandat i zakaz na 6 miesięcy poruszania się po drogach. A u nas dostanie taki 300-400 zł co jeżdzi furą za kilkaset tysięcy to ma wyj....ne na te 300zł .

      • 14 0

      • Czyli płaci tyle samo.

        Niemiec zarabia 1500 euro, więc taki mandat to dla niego 1/3 wypłaty. Polak zarabia 1200zł, więc płacąc 400 zł też pozbywa się 1/3 wypłaty. W czym więc masz problem?

        • 0 3

    • Czy czasami nie weszła ostanio ustawa ze punkty mozna wykupić ?

      Coś mi się obiło o uszy ale nie wiem dokładnie więc pytam zamiast brylować

      • 1 1

    • oczywiscie

      Oczywiscie, ale zauwaz ze w Polsce nie mamy zbyt duzo autostrad i drog ekspresowych. zeby dostac sie na obwodnice z centrum najblizej jest przez wielkopolską, a tam codzien od okolo 16 jak zaczynaja sie powroty z pracy i wtedy od alei zwyciestwa do obwodnicy wszystko stoi. kolejne swiatla tylko pogorsza sytuacje. bardzo podobal mi sie pomysl z kladka nad przejsciem, to jest o 10000000% lepsze rozwiazanie.

      • 1 2

  • swiatla (3)

    Czy nie można by dodać iż artykuł jest lokowaniem inwestycji na lobby swiatlowe. A przecież to nie jest rozwiązanie na 100% wzrost bezpieczeństwa, zwłaszcza gdy powiększa emisję spalin samochodowych.

    • 22 29

    • Racja, wystarczylo przeniesc fotoradar jakies 100m dalej. (1)

      • 4 3

      • Zacznijmy od ustawienia tam działającego fotoradaru...

        • 1 0

    • racja

      Wyeliminować ruch silnikowy. Nie trzeba świateł fotoradaròw.

      • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane