• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Redłowo może zyskać kładkę dla pieszych

Patryk Szczerba
9 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Podczas modernizacji SKM Redłowo i montażu windy konieczna będzie budowa kładki dla pasażerów Podczas modernizacji SKM Redłowo i montażu windy konieczna będzie budowa kładki dla pasażerów

Prace przy dostosowaniu stacji SKM Redłowo w Gdyni zobacz na mapie Gdyni do potrzeb osób o ograniczonej mobilności rozpoczną się najszybciej za rok. Już teraz wiadomo, że nie wystarczy montaż samej windy. Do tego, by stacja mogła funkcjonować po modernizacji, konieczna będzie budowa kładki dla pieszych.



Czy stacja w Redłowie spełnia twoje oczekiwania?

Peron pod wiaduktem w ciągu ul. Stryjskiej to jedna ze stacji, które w najbliższym czasie na pewno przejdą modernizację. Mimo przeprowadzonego kilka lat temu odświeżenia, nadal pozostaje obiektem niedostępnym dla osób niepełnosprawnych i mających trudności w poruszaniu. Strome schody nie ułatwiają wejścia także pozostałym. Spore problemy mają choćby ci podróżujący, którzy niosą ze sobą ciężki bagaż.

Sporo do zrobienia

Szybka Kolej Miejska, do której należy infrastruktura, zapewnia, że robi wszystko, by zyskująca na popularności stacja (zwłaszcza po rozbudowie Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego zobacz na mapie Gdyni i  biurowców przy ul. Łużyckiej zobacz na mapie Gdyni) była w pełni nowoczesna. Konkretnych inwestycji w infrastrukturę wciąż brak, ale według zapewnień SKM najbliższe dwa lata powinny przynieść widoczne efekty. Wtedy pojawi się wyczekiwane - nie tyko przez spółkę - dofinansowanie unijne.

Przypomnijmy, ze w skład pakietu przygotowanego przez SKM, który trafi na biurka urzędników w Urzędzie Marszałkowskim, wchodzi przede wszystkim modernizacja dworca podmiejskiego Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, o czym informowaliśmy kilka miesięcy temu. We wnioskach widnieje też budowa centrum monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej, które znajdą się w zaaranżowanej na ten cel sali pod kopułą.

Planowane jest także wyposażenie wszystkich peronów na trasie SKM w urządzenia informacji pasażerskiej oraz w systemy kamer i remont tych, które wymagają modernizacji. Wybrane do remontu to Gdańsk Stocznia, a poza Trójmiastem - Rumia Janowo.

W Gdyni pracy będzie najwięcej. Trzeba zmodernizować przystanki: Leszczynki, Grabówek, Stocznię, Chylonię, Redłowo i Orłowo. Na potrzeby remontu tego ostatniego powinna powstać w najbliższym czasie dokumentacja projektowa, ale niewykluczone, że to Redłowo zyska priorytet, jako najczęściej wykorzystywany przystanek.

- W najbliższych tygodniach chcemy złożyć wniosek o dofinansowanie, a później rozpoczną się prace koncepcyjne. Na pewno w przypadku Redłowa nie obędzie się bez współpracy z miastem, bowiem już teraz wiadomo, że przebudowa będzie kolidowała z infrastrukturą miejską - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Stacja kilkukrotnie przechodziła lifting, ale problemu dostępu dla osób mających trudności z poruszaniem się nie rozwiązano do dziś. Stacja kilkukrotnie przechodziła lifting, ale problemu dostępu dla osób mających trudności z poruszaniem się nie rozwiązano do dziś.
To właśnie jej obecny kształt jest powodem zaangażowania miasta. Przemieszczanie się wiaduktem już teraz powoduje spore trudności kierowców i pieszych. Pierwszym od niedawna mogą towarzyszyć na pasach ruchu stworzonych w ulicy rowerzyści, natomiast drudzy tłoczą się na wąskim chodniku. Nie ma większych szans na jego poszerzenie, ale koniecznością podczas modernizacji stacji i montażu windy może okazać się budowa nowej kładki.

Miasto pomoże

- Rzeczywiście, jesteśmy po wstępnych rozmowach z przewoźnikiem, bo inwestycja wymusi zmiany także na naszym terenie. Na razie nie ma żadnego oficjalnego dokumentu. Czekamy na zakończenie prac koncepcyjnych, które dadzą wstępny zarys, co można będzie zrealizować. Prawdopodobnie nie obędzie się bez dodatkowej kładki, bowiem na wiadukcie już teraz jest za ciasno - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Na razie to wstępna propozycja, choć realizacja dodatkowego przejścia z peronu na wiadukt wydaje się przesądzona. Kluczowa może się okazać lokalizacja. Niewykluczone bowiem, że kładka pojawi się po przeciwnej stronie wiaduktu niż schody prowadzące obecnie na peron. Miasto zapewnia, że w wypracowane rozwiązanie będzie chciało zainwestować.

- Wszystko, co wydarzy się na terenie gminnym, będziemy chcieli sfinansować z naszego budżetu, podpierając się wsparciem finansowym z innych źródeł. Bierzemy udział w pracach koncepcyjnych, będziemy chcieli także brać udział w projektowych i budowlanych - podkreśla wiceprezydent Gdyni.
Koszt całości inwestycji związanej z remontem dworca w Gdyni, modernizacją peronów i zmianami w monitoringu jest szacowany na 98 mln zł.

W przypadku Redłowa prace projektowe mają zakończyć się najpóźniej wiosną przyszłego roku, by przebudowa mogła ruszyć jeszcze w 2017 roku.

Opinie (118)

  • na kladkach wieje. Niech postarają się o dobrą windę (9)

    Dużą żeby weszło kilka osób z rowerami.

    • 29 53

    • Janusz dyżurny z rowerem.

      a co na to Grażyna? jeszcze śpi?

      • 20 10

    • Zrobią ładną szklaną windę jak na skmce w Orłowie... (2)

      ...czas jazdy windy z peronu na kładkę to jakieś 3 minuty.
      Miała być możliwość wjechania z rowerem i wózkiem na peron - więc możliwość jest...

      • 9 3

      • (1)

        tylko z wózkiem - jest zakaz przewożenia nią rowerów

        • 7 2

        • a co z nartami?

          i mopedami?

          • 3 0

    • Gdynia Redłowo ?

      A tak mijam po lewej stronie jadąc samochodem faktycznie

      • 5 6

    • Winda przestanie działać następnego dnia po odbiorze technicznym. (3)

      Tak jest np. w Sopocie Kamiennym Potoku. Windę robili pół roku, a działała niecały tydzień.

      • 15 0

      • podobno jakies mega egzotyczne przekaźniki sie popsuły i tylko jedna firma w europie jest w stanie windę naprawić (2)

        A montował podwykonawca podwykonawcy wykonawcy czyli pan Mietek, kowal z Kościerzyny.

        • 11 1

        • Przekaźników nie da sie wymienić

          W końcu taka winda to technologia kosmiczna, nie każdy technik ogarnie

          • 3 0

        • pan Mietek umarł

          i trzeba windę wymienić:))

          • 0 0

  • w końcu się za to wzięli.tyłko nie spaprac tego. sprawdzić projekt, funkcjonalność itp! (5)

    • 31 4

    • Fakturka do końca roku (1)

      Wcześniej ładnie rozpisać i będzie gites. Plebs niech narzeka

      • 2 1

      • Ale napisali ,że może w tym roku!!

        znając Gdyńskie realia to może to powstanie za 5 lat o ile w ogóle . Do puki nie zaczną robić nie otwierałbym szampana

        • 1 0

    • W sumie dobrze że nawet jest zamiar modernizacji tego peronu

      • 2 1

    • Tak, tak a świstak ... (1)

      Przykład Cisowa, dojscie do Hutniczej. Polecam ekipie Trijmiasto.pl przejechać sie na Cisową i zrobic filmik z przejścia do Hutniczej.

      • 3 1

      • Cisowa to nie Gdynia, to stan umyslu.

        • 1 3

  • tablicę informacyjne skm powinny byc (3)

    tak samo tablice tristara na przystanku z km w stronę witomana i małego kacka często autobusy mają opóźnienia i warto było by wiedzieć czy czekać czy iść na pieszo !

    • 47 2

    • A te tablice tristara coś pokazują?

      W Oliwie na petli autobusowej jest taka tablica ale z działaniem słabo.

      • 2 0

    • A wiesz, że one zakrzywiają czas? ;)

      • 3 0

    • A ludzie powinni czytać to co pisza i stosować interpunkcje.

      Jeden wykrzyknik na końcu wypowiedzi to nadal nie interpunkcja. Co do czasu opóźnienia, to na tablicach SKM przecież pokazuje o której jedzie pociąg i ile ma opóźnienia, więc nie wiem o co ci chodzi.

      • 0 0

  • Czyli = (3)

    Kolejne podwyżki biletów. Za inwestycje ktoś musi płacic. Jak nie miasta, gminy, Urzad Marszałkowski to...pasażerowie

    • 14 10

    • (1)

      i tak już za to dużo płacimy, więc remonty powinny być prowadzone bez wsparcia komuny, zresztą czy bez ue już niczego nie jesteśmy w stanie sami zbudować? zawsze pieniądze dane wprost z obdarowanego ograniczają, czynią osobę bezradną i stwarzają wrażenie zależności

      • 2 0

      • Bo w Polsce wiele rzeczy

        nie oplaca sie - ale tylko polakowi. Wystarczy popatrzec na Polskie Busa. Nie oplaca sie, kazdy ma swoje auto i nim jezdzi...

        • 5 0

    • Janusz ekonomii po gimnazjum sie nam rozpisal.

      • 3 1

  • Przeciez tam jest mega-tlok (1)

    najwyzszy czas by to ogranac.

    • 36 1

    • ..do napakowanego do granic mozliwosci skladu skm wciskaja sie jeszcze dwie kobiety.. po zamknieciu drzwi jedna mowi do drugiej:
      - "..oh, ale tlok.."..
      Na to facet za nia stojacy:
      - "..to mój.."..

      • 4 2

  • Panie redaktorze ja przypadkiem przystanek Gdynia Chylonia nie jest remontowana? (3)

    "Trzeba zmodernizować przystanki: Leszczynki, Grabówek, Stocznię, Chylonię, Redłowo i Orłowo"

    Rzetelność dziennikarska

    • 8 22

    • Cisowa

      Remontuja Cisowa

      • 11 0

    • nie, nie jest remontowany

      • 6 0

    • Modernizacja torow i przystanka dalekobieżnego to nie remont peronu skm....który wygląda strasznie....gorzej tylko stacje w strone Gdyni Głównej

      • 0 0

  • (2)

    w skm pracują sami urzędnicy, a nie konkretni menedżerowie, dlatego o modernizacjach więcej słyszymy i czytamy niż tych zmian doświadczamy... tymczasem ceny biletów jak na zachodzie, a standard wciąż jak na wschodzie

    • 20 3

    • Gdynia hehe

      prace najwcześniej za rok, znając Gdyńskie realia poczekacie jeszcze 5 lat. o ile się doczekacie

      • 4 0

    • Serio?

      Wyremontowany Gdańsk Główny, Politechnika, Wrzeszcz, Zaspa, Przymorze (częściowo), Oliwa, Zabianka, Wyścigi, Sopot, "Kamionka", Wzgórze, Gdynia, Cisowa. Trochę pociągów. Faktycznie nie widać remontów. Ty byś pewnie tapetami okleił murki i uznał za gotowe?

      • 0 1

  • (3)

    Powinny być stosowane rozwiązania przede wszystkim promujące zrównoważony transport i popierające osoby korzystające ze zrównoważonego transportu. Kładka jest ewidentnym i kolejnym przykładem na stygmatyzowanie osób popierających alternatywne środki transportu. Należy przeprowadzić w tej sprawie szeroką debatę publiczną, podczas której będzie mógł wypowiedzieć się każdy o ile popiera idee zrównoważonego transportu. Stosujmy zasady zawarte w elementarzu polityki komunikacyjne rozdział kierunek szacunek. Inaczej miasto umrze. Jak Detroit.

    • 5 16

    • złodziej nicków - poszedł won (2)

      kładki przede wszystkim są uciążliwe dla osób z ograniczoną ruchomością, ale czasem są uzasadnione - jak w tym przypadku.

      • 3 0

      • (1)

        Zieeeeew. A tabletki odstawione? Zamiast wyzywać weź lepiej udział w debacie na temat rozwoju alternatywnych środków transportu i wyraź swój sprzeciw przeciwko stygmatyzowaniu ludzi popierających alternatywne środki ytranspostu.

        • 3 6

        • sama Twoja obecność na forum jest obrazą

          nick "matematyk, do tego kierowca" się znudził, czy zbanowali?

          • 1 0

  • Fajnie. Dobrze, że SKM się wzięła za myślenie. (2)

    tylko pewnie wzrosną jak co roku ceny biletów :)

    • 5 1

    • Od kilku lat jest deflacja, ceny spadają to dlaczego ma wzrosnąc? (1)

      • 1 1

      • bo to skm

        • 2 0

  • Szał . Bedzie kładka ! (2)

    Czy bedzie na kladke specjalny przetarg i dotacje unijne oraz powolanie zarzadu kladki i prezesa oraz zastepcy prezesa kladki ? . Pieknie !. Normalnie szalenstwo max i tylko rok potrwaja prace projektowe na wspaniala kladke , tysiace wypitych kaw, debaty - kladka a sprawa ludowa ! wspanialy kraj . Potem kladka uzyska certyfikat instytutu matki i dziecka oraz nadzor NASA ). Polska zawsze pokazuje swiatu ze potrafi zadziwic i dlatego swiat widzi w nas lidera kladek ).

    • 23 7

    • Nie. Z komitetu rodzicielskiego w twoim gimnazjum specjlanym zrobia. Nie pojedziecie do Malborka w czerwcu.

      • 5 5

    • To nie Polska takie obowiązki nakłada. To raczej UE, której jesteś zapewne wielbicielem.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane