Mały Kack

Serwis poświęcony dzielnicy Gdynia Mały Kack

Wiadomości

Rosną przystanki PKM w Gdyni. Gotowy tor w torze

Najnowszy artukuł na ten temat

Pies, który "prowadził" kolejkę

Kończy się montaż czerwonych wiat na przystankach PKM w Karwinach i przy stadionie. Wykonawcy udało się także oddać do użytku splot torowy, czyli tor w torze. Przystanki mają być gotowe w październiku, ale pasażerowie zaczną z nich korzystać w grudniu.



Czy kolej w Trójmieście może stanowić konkurencję dla samochodu?

tak, kolej to przyszłość wielkich aglomeracji 39%
tak, ale wszystko zależy od połączeń i cen biletów 46%
nie, ale i tak trzeba inwestować w kolej 7%
nie, podróż samochodem zawsze będzie wygodniejsza niż koleją 8%
zakończona Łącznie głosów: 1084
W Gdyni przy linii kolejowej nr 201 - relacji Gdynia Główna - Kościerzyna - od zeszłego roku trwa budowa dwóch przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Przystanek Gdynia Karwiny powstaje przy ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni, a przystanek PKM Gdynia Stadion realizowany jest przy ul. Sportowej zobacz na mapie Gdyni.

Od kilku tygodni na budowie obu przystanków trwa montaż ozdobnych wiat. Charakterystyczne, czerwone elementy widoczne są już z daleka.

- Obecnie trwa montaż wiaty po południowej stronie przystanku w Karwinach. Konstrukcja po drugiej stronie jest praktycznie skończona, pozostaje tylko ułożenie ozdobnych perforacji, co niebawem nastąpi - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy inwestora - spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Ściany wiat przystanku PKM Gdynia Stadion będą nawiązywały do sportowego charakteru okolicy. Dlatego na elewacji pojawią się piktogramy osób uprawiających sport - piłkę nożną, siatkówkę czy pływanie. Natomiast elementy na ścianie wiaty przystanku na Karwinach będą miały przede wszystkim charakter kolejowy. Pojawi się tam czoło współczesnego składu kolejowego, a także parowóz.


298-metrowy splot torowy gotowy

Z racji tego, że przystanek PKM Karwiny powstaje na łuku linii, konieczne było wykonanie splotu torowego. To rzadko spotykane rozwiązanie stanowi dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Z kolei pociągi pasażerskie będą zatrzymywały się blisko krawędzi.

Co ciekawe, splot torowy powstaje nie na betonowych podkładach, a drewnianych, których żywotność jest zdecydowanie krótsza. Postąpiono tak dlatego, że podkłady na wysokości splotu są dłuższe, a na dzień dzisiejszy żadna firma nie produkuje takich niestandardowych elementów z betonu.

Splot torowy jest od kilku dni gotowy. Przejechały po nim już pierwsze pociągi, w tym jeden ponadgabarytowy. Projektanci i budowniczowie nie zawiedli i obyło się bez problemów.


Pasażerowie z przystanków odjadą w grudniu

Zgodnie z umową inwestycja na terenie Gdyni ma zakończyć się do 31 lipca 2017 r., ale wykonawcy będzie trudno dotrzymać tego terminu. Powód? Niskie temperatury i opady śniegu zatrzymały zimą i wiosną większość robót ziemnych. Kłopotem były także przedłużające się uzgodnienia z zarządcą linii - spółką PKP PLK.

Jaki jest zatem ostateczny termin zakończenia prac?

- Prace budowlane postanowiliśmy przedłużyć do końca października. To oznacza, że pierwsze pociągi pasażerskie zatrzymają się tam w grudniu - podczas zmiany rozkładu jazdy w całym kraju - zapowiada Tomasz Konopacki.

Opinie (94) ponad 10 zablokowanych

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższe imprezy z dzielnicy Mały Kack

Zdjęcia dzielnicy Mały Kack

    Pozostałe wiadomości z dzielnicy Mały Kack

    Pozostałe newsy

    Forum dzielnicy Mały Kack