• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Redłowo: kontrowersje wokół nowej zabudowy biurowej

Patryk Szczerba
11 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Teren, na którym planowana jest zabudowa biurowa znajduje się na skrzyżowaniu ulic Stryjskiej i al. Zwycięstwa. Teren, na którym planowana jest zabudowa biurowa znajduje się na skrzyżowaniu ulic Stryjskiej i al. Zwycięstwa.

Gdyńscy planiści kończą pracę nad projektem planu zagospodarowania skrzyżowania okolic stacji SKM w Redłowie zobacz na mapie Gdyni. Obawy wśród mieszkańców wzbudzają planowane parametry biurowca na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni. Obawy te dotyczą zbyt dużej wysokości budynku, za małej liczby miejsc parkingowych dla pracowników i rozwiązań komunikacyjnych wokół planowanego obiektu.



Co sądzisz o planach budowy nowego biurowca w Redłowie?

Zabudowa niezagospodarowanej działki o powierzchni 6,3 tys. m kw. pomiędzy stacją benzynową i torami kolejowymi planowana jest od kilku lat. Prace nad projektem planu ruszyły w 2016 roku. W początkowym etapie ówczesny właściciel chciał, aby powstały tam mieszkania, ale od kilku miesięcy w biurze planowania przestrzennego trwają prace dopuszczające w tym miejscu budowę biurowca o przewidywanej powierzchni użytkowej ok. 30 tys. m kw. z usługami na parterze.

Wstępna koncepcja zabudowy w Redłowie



Gdynia - przy okazji tworzenia planu miejscowego - rozmawia teraz o szczegółach z firmą Torus, znaną z budowy kompleksów biurowych AlchemiaArkońska Business Park w Gdańsku.

Firma na razie nie chce ujawniać szczegółów planowanej inwestycji.

- Jesteśmy na wstępnym etapie projektowania, zgodnie z procedurami przedłożyliśmy w UM w Gdyni pewną koncepcję, która może jeszcze ulec istotnym modyfikacjom. Dalszy postęp prac uzależniony będzie od szczegółowych zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego - mówi Marcin Uske, rzecznik prasowy firmy Torus.
Koncepcja była prezentowana podczas publicznej dyskusji nad projektem planu przez biuro planowania przestrzennego. Gdy poprosiliśmy o jej udostępnienie, otrzymaliśmy odmowną odpowiedź.

- To nie są nasze wizualizacje, tylko inwestora, który nimi dysponuje i pozwolił nam je pokazać podczas dyskusji. Nie możemy ich udostępniać do publikacji - wyjaśniała Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.

Uwagi mieszkańców względem planów zabudowy w Redłowie



Do dyskusji nad projektem włączyli się mieszkańcy dzielnicy, podważający szczegółowo proponowane ważniejsze zapisy planu. Główne zarzuty dotyczą wysokości projektowanego budynku. Jak wskazują, obiekt o proponowanych parametrach będzie oddziaływał przede wszystkim na sąsiednie osiedle domków, ale jego powstanie odbije się negatywnie na całej dzielnicy.

- Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Gdyni w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu, budynek miał posiadać dominantę o wysokości do 55 metrów, a zgodnie z oświadczeniem dyrektora biura planowania przestrzennego na posiedzeniu Komisji Komunalnej, dominanta miała zajmować do 25 proc. tej zabudowy. W projekcie planu widzimy: cały budynek o wysokości 62 metrów od naturalnego terenu, za duży w stosunku do otoczenia, który za bardzo obciąży układ drogowy. Taka wysokość jest niezgodna z wolą Rady Miasta Gdyni w sprawie przystąpienia do sporządzania projektu planu. Planowana zabudowa zaburza ład przestrzenny, dla którego zachowania nie powinna w żadnym miejscu przewyższać Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego i kaskadowo obniżać się w stronę południową - argumentuje Hanna Lorkowska-Osicka, mieszkanka pobliskiego osiedla w Redłowie.
Proponują, by wysokość była zgodna z ustaleniami studium dopuszczającego 24 metry wysokości z dominantą podobną do budynku Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego i wysokością 31 metrów.

Obawy budzi także kwestia dojazdu do nowego biurowca. Według założeń dojazd ma się odbywać ul. Stryjską i al. Zwycięstwa. Zdaniem mieszkańców większość i tak będzie wybierać dojazd arterią łączącą Sopot z Gdynią już na etapie budowy, co zdestabilizuje ruch w okolicy, zaś sama inwestycja zablokuje rozbudowę w przyszłości ul. Stryjskiej.

- Wnosimy o wykreślenie z projektu dojazdu oraz wyjazdu z i do al. Zwycięstwa z ustaleniem nakazu obsługi komunikacyjnej wyłącznie od ul. Stryjskiej, także podczas budowy kompleksu. Będzie to korzystny ciąg dla zjeżdżających z obwodnicy i nie spowoduje problemów komunikacyjnych na skrzyżowaniu z al. Zwycięstwa. Zjazdy w al. Zwycięstwa są niezgodne z rozporządzeniem ministra w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, a droga dojazdowa do nich wzdłuż zabudowy mieszkaniowej spowoduje zagrożenia środowiskowe, emisję hałasu i spalin na znaczną część osiedla - wyjaśnia.
Kwestie parkingowe są trzecią najważniejszą kwestią podnoszoną przez protestujących. Władze Gdyni wyjaśniały kilka tygodni temu, że - w związku z tym, że okolica jest dobrze skomunikowana - większość pracowników nie będzie przyjeżdżać samochodem.

Co z miejscami do parkowania w Redłowie?



- Bardzo dobre warunki dojazdu środkami komunikacji publicznej do obszaru objętego projektem planu uzasadniają przyjęcie wskaźników parkingowych na poziomie dolnych wartości przedziałów określonych w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni. Uwzględniając powyższe założenia liczba miejsc postojowych wymagana dla planowanego budynku będzie wynosiła ok. 400-500 - wyjaśniał Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Takie wypowiedzi mieszkańcy zbywają konkretnymi wyliczeniami.

- Według wskaźników założonych w planie i zasad obliczania powierzchni użytkowych, obiekt ma zamierzoną powierzchnię użytkową 29 tys. m kw. Przyjmując normę według rozporządzenia określającą powierzchnię 5 m kw. na osobę pracującą w biurze, wychodzi, że zatrudnionych może być tutaj 4400 osób - nie licząc klientów usług. Przyjęty wskaźnik miejsc postojowych 1,5 na 100 m kw. powierzchni użytkowej pozwoli inwestorowi na ograniczenie budowy garaży do 435 miejsc. Wynika z tego, że komunikacją zbiorową przyjeżdżać powinno do pracy prawie 4 tys. osób, dla których zabraknie miejsc postojowych, bo będzie ich tyko 400. Ciekawe, w jaki sposób właściciel firmy przekona tylu pracowników do dojazdu jedynie transportem publicznym. Wnosimy o maksymalne wskaźniki parkingowe, ażeby wszyscy użytkownicy inwestycji znaleźli miejsca na jej terenie, a nie pod naszymi oknami, powodując kolejne pogorszenie warunków środowiskowych - kończy.
Uwagi będą teraz rozpatrywane przez planistów z biura planowania przestrzennego.

Miejsca

Opinie (219)

  • ) (13)

    Dojazd,parking,kto się tym będzie przejmował,byle kaska sie zgadzała....Głos mieszkańców jak zwykle sie nie liczy,no moze poza wyborami które wkrótce ale to z kolei interesuje jedynie 40% ludzi.Dlatego w 3city od 15 lat mamy to co mamy.

    • 125 61

    • chociaż raz napisałeś coś z sensem. (1)

      • 13 9

      • Teks debil skopiował z podbnej sytuacji w Gdansku

        na samodzielne dojrzałe myslenie go nie stać.

        • 5 5

    • Zezwolenie na budowanie biurowca bez zaplecza i masz jako miasto problemy na lata!

      • 14 8

    • (4)

      Lepszy ten biurowiec, niz te slamsy dookola. Domy z dykty opalane smieciami z przeciekajacymi szambami albo z ruram podciagnietymi do kaczej.

      • 33 3

      • (3)

        Każdy orze jak może przyjacielu. Jedni że swojego wyboru inni z czyjegoś wyboru.

        • 4 11

        • niech orze jak może zgodnie z prawem (2)

          ogródki działkowe to nie zabudowa mieszkalna, śmieci to nie paliwo, a rzeka to nie kanalizacja

          • 15 0

          • Może sanatorium mają tam postawić, Lekka spalinowa bryza i hałas

            to idealna homeopatia do leczenia chorób układu nerwowego i oddechowego.
            Do tego treningi w biegu Zwycięstwa

            • 3 2

          • Przestań się tym prawem tak jarać..zbior zakazów i nakazów to nic dobrego...

            • 1 2

    • Taaa mieszkancy domkow... Zalatwiajacymi swoje potrzeby pod plotem dzialki, zeby szambo sie nie zapelnilo od razu....

      • 20 2

    • Postawić tam kościół z wieżą 300 m i największymi dzwonami w polsce.

      Bo wszystkim wiadomo że niewine ciche dzwonienie o 6 rano nikomu nie przeszkadza. Co inego złe świeckie miejsca pracy w szklanych biurowcach, kto wie co oni w tych internetach bedą tam pisali potem. zaorać i poświęcić. Apropo tego osiedla domkóœ obok- 5 lat temu go nie było to skandal i mafijne układy , widać że te domki buduje jakaś grupa ludzi , która się tam bezprawnie uwłaszczyła i seryjnie je stawia. Za obwodnica ok ale w centrum miasta stawiać parterowe domki przy stacji pkp? Kurników tam jeszcze brakuje i będzie komplet.

      • 19 2

    • Parkingów jak najmniej, komunikacja

      Wywalic większość kierowców z centrów, będzie czym oddychać. Stawiac na kolej, elektryczne autobusy, tramwaje. Zwalczać należy nasze złe nawyki przyklejonych tyłkow do foteli śmierdzących aut.

      • 22 5

    • Kisiel..

      Czy budyń będzie mógł kupić w biurowcu jakieś lokale za pół darmo?

      • 2 0

    • pierdzielić ład przestrzenny - deweloper sobie życzy, deweloper dostanie;

      • 4 1

  • juz buraki z tego szklanego molocha ppnt stawiają swoje złomy wszędzie dookoła (23)

    do tego te skrzyżowanie już jest do granic przeciążone a jak dojdą nowe budynki to wszystko stanie na amen, planowanie po gdyńsku aby deweloper był zadowolony i kij z mieszkańcami

    "większość pracowników nie będzie przyjeżdżać samochodem" dobry żart

    • 176 45

    • trollom dziękujemy... (1)

      • 14 25

      • wiec wypad trollu nie myty

        • 21 5

    • przecież tak jest od 20 lat, nie zauwazyłeś?

      • 12 3

    • 400 miejsc na 4500 tys pracowników (16)

      Hahahahahahahahahahahahahahhhah

      • 32 11

      • plus klienci :D :D :D

        też dawno się tak nie uśmiałem :)

        • 15 4

      • Ile tych pracowników? (1)

        4 500 000 tak jak napisałeś? Gdzie oni się tam pomieszczą w jednym budynku? :D

        • 20 6

        • to więcej niż liczy aglomeracja warszawska

          może będzie praca ,, chodź na kolanka skoro miejsca nie ma "

          • 5 5

      • Proponuje max 50 miejsc parkingowych (12)

        Im więcej ich będzie tym większe korki.
        W takich centrach biurowych nalezy maksymalnie ograniczac miejsca a poprawić komunikację miejską.
        Odechciewa się posiadać auto.

        • 20 3

        • (7)

          racja, tylko powinno być w kolejności: poprawić komunikację i wtedy ograniczać miejsca parkingowe..

          • 10 7

          • nie - akurat powinno być naraz (6)

            • 7 5

            • nie - najpierw komunikacja zbiorowa, aby ludzie od początku wiedzieli (5)

              że mogą dojechać bez samochodu.
              Jak się przyzwyczają do samochodu to koniec.

              • 5 2

              • (4)

                Polak, to choćby miał nowoczesny tramwaj sprzed samego domu pod samą pracę, to i tak pojedzie samochodem. Powód się znajdzie. Jak pokiśnie trochę w korkach i przez 2-3 lata będzie walczył wewnętrznie z syndromem samozaprzeczenia, dopiero się przesiądzie. Eksperymentalnie. Dowód? Remont przy Klifie. SKM Sopot-Gdynia 15 minut, samochód o godzinę dłużej - złorzeczą i jadą (bez pasażerów).

                Dlatego trzeba naraz - bo raz, że budżet z gumy nie jest i na dogadzanie zarówno kierowcom, jak i wszystkim innym pieniędzy nie starczy (dziś jest tylko dla kierowców). Dwa, bo ten efekt niedogodności jest po prostu niezbędny. Trzy, będzie aż za dużo czasu na podnoszenie jakości KM, gdy Janusz będzie toczył nierówną walkę ze swoim inwalidztwem społecznym.

                • 10 3

              • problem w tym, że nie wszyscy jadą w pobliże SKM. (2)

                co z tymi, którzy jadą w okolice Skweru, Pl. Kaszubskiego?
                A budżet? Pomniki, kociarnie i inne "fanaberie"?

                • 5 5

              • Ty sobie żartujesz prawda? (1)

                Plac Kaszubski czy Skwer Kościuszki...JEST "w okolicach SKM", tzn. w odstępie max 10 minut pieszo. Jeny, czytając Twój komentarz na początku myślałem, że wyskoczysz z czymś przy obwodnicy, na Chwarznie, czy Oksywiu... Twój sposób myślenia idealnie prezentuje, dlaczego w mieście tworzą się korki. Wprost idealnie.

                • 9 2

              • Masz rację, trochę przesadziłem,

                sam chodzę często na spacery i bardzo lubię Starowiejską i 10 min. to max.
                Samochodem tylko jak mam coś do przewiezienia lub po wnuka gdy jest naprawdę kiepska pogoda.
                Ale ogólnie miałem na myśli tych, którzy pracują czy mieszkają z dala od SKM.

                • 2 0

              • To znaczy że ci przy Klifie jżdżą dopiero 2-3 lata?

                Jak to policzyłeś? Zaprzeczasz sam sobie. Albo "to i tak pojedzie samochodem" albo się przesiądzie.
                Przyzwyczajenie to druga natura człowieka.

                • 3 1

        • (3)

          Największy biurowiec w Europie w Londynie ma 26 miejsc postojowych. Im więcej ich zbudujesz tym więcej osob przyjedzie samochodem

          • 17 3

          • Londyn? Metro? Autobusy? (2)

            punktualnie? bez awarii?

            • 9 1

            • (1)

              Awarie są wszędzie. Nie gdzie indziej, tylko w Londynie stałem 2 godziny w kolei miejskiej - zepsuło się. A rolę metra w 3mieście pełni SKM. I powtarzam - nawet, jak będą jeździć najnowsze składy (popatrzcie na tramwaje w niebotycznie bardziej bogatym Zurychu, zdziwicie się) i ze szwajcarską punktualnością, wymówka się znajdzie. Tak jak dziś - "Panie, nie ma gdzie parkować" od faceta jadącego chodnikiem po Świętojańskiej, aby wepchnąć się za słupki. A dosłownie 50m dalej wjazd do parkingu podziemnego (a jakże, płatnego) - 76 miejsc wolnych.

              • 11 1

              • SKM = OK

                Ale, żeby zostawić auto i jechać dalej SKM, potrzeba tanich dużych parkingów przy dworcach. Dojazd do pracy powinien zajmować max 1 godzinę od domu. Praca + dojazdy = 10 godz, spanie =8, zakupy =1, jedzenie, mycie, przygotowanie ubrań =2, i zostaje 3 godz na rodzinę, relaks, życie prywatne.

                • 3 0

    • Co ma znaczyć >>"większość pracowników nie będzie przyjeżdżać samochodem" dobry żart

      Na Łużycką do biur część ludzi zaczęła przyjeżdżać PKM, więc co pieprzysz za bzdury ?

      • 13 3

    • a podobno PPNT jest taki pusty....

      tak przynajmniej narzekają trolle

      • 3 7

    • ilu pracowników Urzędu Miasta pracuje w PPNT?

      • 5 1

  • (6)

    a co, lepsze obskurne działeczki i baraki ? :D

    • 121 43

    • I palenie śmieci w piecach.Ostatnio jakiś czub pół dzielnicy zadymił.

      • 48 5

    • ano lepsze, jesli postawią kolejnego molocha bez infrastruktury parkingowej i dojazdowej (2)

      na zasadzie byle taniej i byle kaska się zgadzala! W takim wypadku lepiej zieleń działek i mniejszy ruch, nawet jesli zabudowa nie jest najpiękniejsza.

      • 11 21

      • (1)

        zieleń, to się uśmiałem ! jeśli zielenią nazywasz tą wypaloną, rozkopaną trawkę, w akompaniamencie wyziewów z pieców opalanych byle gó*nem i piękne pseudo szklarnie na 3 pomidorki w lecie, to zalecam wygooglowanie kilku obrazków terenów zielonych.

        • 16 10

        • ciężko kapujesz jednak albo zasuwasz na konto dewelopera ;)

          Nikt nie mówi o tym żeby nie budowac, tylko nie kolejny bieda biurowiec alu + szyby. Na zasadzie napchamy ile wlezie do środka, a ze ulice dojazdowe z dziurami jak kratery, brak miejsc parkingowych i infrastruktury to nie ważne! Pojedź i zobacz jak moze wyglądać harmonijna zabudowa biurowa np. w Kopenhadze, Hamburgu czy Helsinkach, że dalej nie sięgnę.

          • 11 8

    • a to może właśnie oni protestują. Bo jakoś nie widzę nikogo, kto byłby z tych slumsów tam zadowolony.

      • 11 3

    • Ty buraku

      Lepszy MCnp. parking buforowy cymbale.

      • 3 1

  • akurat to dobre miejsce na biurowiec (6)

    pytanie do mieszkańców pobliskiego "osiedla domków" czy mieszkają tam legalnie - czy to nie przypadkiem ogródki działkowe? Czy przeszkadzała im sąsiednia inwestycja w Altusie?

    to dobre miejsce na biurowiec, bo tuż obok stacji SKM i innych środków komunikacji, przy głównej drodze, w miejscu gdzie są w praktyce nieużytki.

    • 172 28

    • weź się pacanie rypnij w swój pustostan na szyi (2)

      400 miejsc na 4400 pracowników do tego klienci... dalej juz nie bede dyskutował z toba jak tego nie ogarniasz

      • 9 42

      • Czyli ile wg ciebie miejsc postojowych powinno tam być? Podaj konkretną liczbę.

        • 12 2

      • jacy klienci w biurach?

        jak zwykle najwicej krzycza Janusze, ktore to nowoczesne biuro to widzieli jak byli na budowie. Absolutna wiekszosc ludzi mieszka w miesie. W miescie jest komunikacja miejska, wydajna i szybka, tkora to sie jezdzi do pracy.

        • 3 1

    • zaorać te ogródki działkowe z nielegalnymi lokatorami (1)

      postawić kilka biurowców + teren zielony, pod terenem zielonym parking jak przy Teatrze Muzycznym

      • 35 5

      • Im nizszy komin tym wiekszy dym

        teren zielony latem a szary i czarny od dymu zima. Palimy wszystkim czym sie da.

        • 13 0

    • no właśnie jakie domki?

      po drugiej stronie są bloki, za torami dopiero sa 'domki' ale bez przesady chyba tez 4 pietrowe

      te slumsy w ogródkach działkowych powinny być zlikwidowane a teren przeznaczony na zabudowę

      co to w ogóle za idiotyczna postawa, by budować ledwie 4-5 piętrowe budynki? wtedy uzyskuje się efekt kanionu - najgorszej formy zabudowy

      że można inaczej? punktowce (wieżowce) z czasów PRL a pomiędzy nimi zieleń...

      • 11 2

  • tszeba jakoś zarabiać !!!!!!!! (1)

    • 10 21

    • zbieraj złom!

      • 1 1

  • Budować budować i na polskich krzykaczy uwagi nie zwracać!!!! (19)

    • 93 36

    • (17)

      Gdynia powinna pozostać miastem nader ekologicznym, mówimy nie zalewaniu miasta betonem i asfaltowaniu nowych dróg.

      • 5 12

      • pozostać? teraz jest ekologiczna:)))??? (16)

        • 13 0

        • (15)

          Tak, nasz prezydent słusznie nie stawia na budowanie nowych dróg i ułatwianie życia kierowcom, który zanieczyszczają spalinami miasto. Trzeba stawiać na transport publiczny, a kierowcom utrudniać życie, jak chcesz jechać autem to stój w korkach.

          • 5 11

          • stawia na transport publiczny i kupuje stare autobusy z Gdańska??? (13)

            sam "nasz" prezydent ma do dyspozycji 3 limuzyny z których często korzysta.
            czy ekologiczne jest to, że w niektórych dzielnicach nie ma kanalizacji i szambo wywożone jest beczkami do zlewni????

            • 7 6

            • (12)

              Nie rozumiem co w tym nie ekologicznego, tak się robi w większości kraju i czy to nie jest ekologiczne? Ważne że nieczystości nie idą prosto do gleby. Jak ktoś ma dom i wywozi szambo to jest nie ekologiczne?

              • 2 8

              • jeżeli tacy ograniczeniu ludzie mieszkają w naszej Gdyni, to nie dziwie się, że szczurek wygrywa wybory, (7)

                niewiele oczekujesz, wystarczą ci wioskowe standardy. na całym świecie tak jest?

                • 6 5

              • (6)

                Tak na całym świecie tak jest że są miejsca gdzie dochodzi kanalizacja, a w innych mijscach gdzie jej nie ma budowanie zbiorników i wywożenie nieczystości jest uznawane za ekologiczne.

                • 5 3

              • chyba w trzecim świecie debilko, na zachodzie jest kanalizacja. (4)

                • 6 6

              • Czytanie ze zrozumieniem się kłania, wyżej było pytanie: "czy ekologiczne jest to, że w niektórych dzielnicach nie ma kanalizacji i szambo wywożone jest beczkami do zlewni????"

                • 5 3

              • Mało bywałeś DEBILU w tym świecie. (2)

                W południowo- zachodniej części Berlina są osiedla zabudowań z okresu między wojennego bez kanalizy, z szambami. To tylko jedno z takich miejsc u najbliższych sąsiadów. Gorzej jest w Francji i Włoszech.

                • 5 3

              • wieśniaku mówisz o historycznej zabudowie, o zabytkach. (1)

                w Gdyni nie ma zabytków i nie ma tez kanalizacji.

                • 3 4

              • abstrahując od wymiany opinii

                każdy, kto twierdzi, że w Gdyni nie ma zabytków - jest albo ignorantem albo głąbem

                • 3 0

              • nie jest uznawane za ekologiczne tylko konieczność.

                • 3 0

              • nie bo po to szambo musi przyjechać diesel (2)

                i gdy wypompowuje to hałas, smród i spaliny. Ekologicznie to jest do kanalizacji!

                • 3 3

              • (1)

                a jak przyjedzie furmanka?

                • 4 2

              • To koń (albo wół) będzie też wydzielał gazy cieplarniane.

                • 5 0

              • W większości jakiego kraju tak się robi?

                • 3 2

          • niech prezydent i jeździ komunikacja i radni , ja już się najeździłam, niech stawiają biurowce z dodatkowymi halami, niektórzy jezdza po dzieci i się spieszą, wiec auta sa potrzebne

            • 2 1

    • Do Remusa - Te wykrzykniki świadczą kto tu jest krzykaczem.

      • 3 0

  • Gdynia, tutaj się planuje, konsultuje, analizuje długimi latami, urzędnicy musza mieć co robić. (11)

    Prędzej człowiek wyląduje na Marsie niż oni uchwalą projekt zagospodarowania.

    • 63 18

    • mpzm (6)

      Akurat z uchwalaniem planów miejscowych Gdynia nie ma żadnych problemów, jak się nie znasz to nie wprowadzaj innych w błąd ;)

      • 8 10

      • chyba jak deweloper posmaruje, to wtedy faktcznie plan powstaje w mgnieniu oka, (2)

        • 10 4

        • Skąd wiesz? smarujesz sam, czy smarują Tobie? (1)

          • 3 6

          • To wynika z artykułu - projekt już powstaje, a planu nie ma.

            Inny przykład - zmiana MPZP, kiedy okazało się że działka (Abrahama/Kilińskiego) wraca do prywatnych właścicieli - nagle nie budynek, a teren zielony.
            Jeśli w ramach darowizny oddadzą działkę miastu, to w bardzo krótkim czasie znowu zmiana MPZP i znowu budynek.

            • 7 1

      • 20 lat rządzenia miastem i teraz gwałtowny wysyp MPZP. (2)

        Gdynia jako urząd może nie ma problemów, ale mieszkańcy, którym chcecie zbudować osiedle wysokościowców obok domków, mają. Myślę o innych lokalizacjach nie tylko w Redłowie.

        • 5 1

        • Już podczas akcji z laskiem na Karwinach urzędnicy jasno powiedzieli, że najważniejszy jest interes miasta (1)

          a uwagi mieszkańców mogą być uwzględnione tylko jeśli nie są z nim sprzeczne.

          • 4 0

          • Interes "miasta" czy "Urzędu MIasta"? zasadnicza różnica.

            • 3 1

    • jeszcze 5 lat temu śmialiśmy sie z Gdańska że taki przaśny i nic się w nim nie dzieje a teraz Oliwa się rozwija , Śródnieście , Stocznia a w Gdyni tylko się mówi o "rozwoju " o jakiś odległych czasach zbudowania międzytorza, o zagospodarowaniu dalmoru i co i nic mówi się tylko.
      To okropne jak miasto symbol rozwoju staje się Radomiem. Jak młodzi ludzie wolą dojeżdżać do pracy z Gdańska, kupić w Gdańsku mieszkanie i spędzać czas w SKM żeby tylko nie mieszkać w Gdyni - bo tu sie nic nie dzieje. Kultura ? jaka kultura jakiś "teatr" leśnych dziadków w podziemiach PKP, dobrze że jest Raport bo chociaz można zobaczyć spektakle na poziomie. W Muzeum Emigracji połowa eksponatów nie działa , pourywane kable, nie działa bo zwiedzający urwali, to nikt tego w projekcie nie przewidział? Siedza matrony na stołkach i zadowolone. O wyłączeniu Starowiejskiej mówi sie już 10 lat i nic z tego nie wynika. Szkoła Filmowa fajnie ale jakoś dookoła nic się delej nie dzieje. Parkingi - brak, ludzie mają jeździć SKM , a jak sie dostać do tej SKM jak ostatni autobus 192 ze stryjskiej w Stronę Witomina odjeźdza o godzinie 18?

      • 11 3

    • rozejrzyj sie po tej okolicy i jak sie zmienila przez ostatnich 10 lat i moze zamilknij (2)

      • 3 2

      • Tak zmieniła sie działkowcy wybudowali sobie wille

        • 3 2

      • No właśnie , jezdnia od Wielkopolskiej do PPNT 10 lat temu była w lepszym stanie.

        • 3 2

  • co z "działkami" na Zwycięstawa? jest tam dzika zabudowa, palą śmieciami. tam jest idealne miejsce na biurowiec. (6)

    szczurek nie widzi tego bałaganu???

    • 119 17

    • Dokładnie tak. (1)

      Często dym w tym rejonie wygląda i pachnie jak z "polskich obozów..."
      Płaca marne grosze za te domki w centrum miasta, podczas gdy my płacimy podatki za wszystko.

      • 17 4

      • zamień się...

        Coś trudnego?

        • 1 4

    • (3)

      Jakbys nie zauważył to powstają tam nowe domy.

      • 7 1

      • (2)

        Ustawa o rodzinnych ogrodach działkowych przyjmuje, że działką jest obszar o powierzchni, która nie przekracza 500 mkw. Na terenie działki obowiązuje zakaz zamieszkiwania oraz prowadzenia działalności gospodarczej lub innej działalności zarobkowej.

        • 7 1

        • (1)

          Tylko to już nie są ogródki działkowe

          • 4 1

          • I za to szczur nigdy nie dostanie mojego głosu

            • 5 3

  • 60 metrów to wysoki budynek ? (1)

    Buahahaha to co powiedza dziadki o wieżowcach na świecie o wysokosci ponad 800 metrow ?
    Przykre jest to ze ludzie w PL nie moga chociaz przez tydzien zobaczyc kawałka innego swiata..
    Urodził sie taki w parterowej izbie na kaszubach, przyjechał do miasta i mysli ze 4 pietrowy blok z wielkiej płyty to drapacz chmur :)

    • 98 50

    • co za wioskowy burak...

      • 15 10

  • Kiedy jakiś artykuł, ze coś powstało w Gdyni? (2)

    Ciągle tylko czas przyszły i szereg trudności.

    • 57 11

    • Niedawno był artykuł, że Sitek powstał w centrum Gdyni (1)

      i nawet na Pendolino się chciał załapać.

      • 5 3

      • Sitek powstał z kolan i już wrócił do TVP

        wystarczyło parę tygodni

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane