• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Gdyni chcą kładki bez samochodów

Michał Sielski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Kładka nad torami ma połączyć Karwiny i Mały Kack. Kładka nad torami ma połączyć Karwiny i Mały Kack.

Mieszkańcy Gdyni, którzy wzięli udział w przedstawieniu argumentów na temat tego, czy pomiędzy ul. Strzelców a Buraczaną zobacz na mapie Gdyni zbudować kładkę tylko dla pieszych i rowerzystów czy wiadukt także dla samochodów, są jednomyślni: pomysł, aby wjechały tam samochody, został zmiażdżony.



Większy ruch samochodów na swojej ulicy w zamian za odkorkowanie pobliskiej drogi?

Przypomnijmy:

  1. W maju władze Gdyni poinformowały, że nad torami łączącymi ulice Strzelców i Buraczaną w Gdyni powstanie wiadukt drogowy.
  2. Inwestycja miała zostać ukończona najwcześniej w 2021 roku, a jej koszt szacowano na 16 mln zł. Nie przewidziano konsultacji, bo - jak mówili urzędnicy- budowy wiaduktu oczekiwali mieszkańcy.
  3. Zaprotestowali radni dzielnicy Karwiny i społecznicy, którzy zaczęli wskazywać, że wcale nie chcieli drogiego wiaduktu dla aut, lecz kładki dla pieszych, która miałaby kosztować ok. 2 mln zł (ZDiZ twierdzi, że raczej 10 mln zł).
  4. Ponad pół tysiąca mieszkańców z Karwin i Małego Kacka podpisało się pod petycją, by zrezygnować z budowy wiaduktu. Spór zaostrzał się z dnia na dzień.
  5. Postawione pod ścianą władze Gdyni zdecydowały się na zorganizowanie konsultacji społecznych w tej sprawie. Najpierw odbył się tzw. dialog techniczny dla kładki pieszej, a temat został odłożony na czas po wyborach samorządowych.

Tu powstanie wiadukt dostępny dla pieszych i rowerzystów lub także dla kierowców aut. Tu powstanie wiadukt dostępny dla pieszych i rowerzystów lub także dla kierowców aut.

Mieszkańcy: nie chcemy żadnego wiaduktu dla aut



Podczas wtorkowego wysłuchania argumentów na sali był m.in. prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, który dotąd praktycznie nie pojawiał się na takich spotkaniach.

- Chcemy wysłuchać racji i argumentów obu stron. A potem podjąć decyzję po pochyleniu się nad wszystkimi argumentami - opowiadał Wojciech Szczurek, który omówił mocne i słabe strony obu rozwiązań.
Po nim głos zabrało 16 mieszkańców Gdyni. Każdy miał maksymalnie pięć minut na wyłożenie swoich racji. I jeśli ktoś spodziewał się różnicy zdań, kontrowersji czy ożywionych polemik, to srogo się rozczarował. Praktycznie wszyscy mieszkańcy kategorycznie sprzeciwili się wpuszczeniu aut na planowany wiadukt. I to nawet ci, którzy nie ukrywają poparcia dla obecnych władz Gdyni.

- Nie zgadzamy się na budowę wiaduktu dla samochodów, bo na wąskie ulice dzielnicy wjedzie nim 130 samochodów na godzinę. To znacznie obniży bezpieczeństwo, a ceny nieruchomości spadną - podkreślił Adam Skurat, radny dzielnicy Karwiny i kandydat Samorządności do Rady Miasta w ostatnich wyborach.

Uspokojenie ruchu to fikcja



Inni podkreślali, że trzeba myśleć też o dzieciach, które uczęszczają do pobliskiej szkoły i przedszkola.

- Za rok, za dwa dzieci będą mogły samodzielnie iść do szkoły po kładce. Gdy jednak będą tam samochody, nikt samych dzieci nie puści, bo google doradzi kierowcom jak jechać bocznymi ulicami i wszędzie będzie duży ruch - dodawał Krzysztof Zięba, mieszkaniec Karwin.
Nieliczni wskazywali tylko, by umożliwić przejazd kładką pojazdom uprzywilejowanym, które mogłyby skrócić nią drogę w przypadku konieczności ratowania życia lub zdrowia. Nikt nie wierzy również w ewentualne uspokojenie ruchu poprzez progi zwalniające. Jako przykład podawano ul. Strzelców, gdzie strefa Tempo 30 jest fikcją.

- To 30 km/h nie działa wśród gdynian czy w ogóle Polaków. Jedzie się tam z reguły 60-70 km/h. Widzę niemal codziennie w lusterku te wściekłe twarze kierowców, którzy chcą mnie wyprzedzić, nawet jak jadę 40 km/h! - irytował się Tomasz Dobrowolski, mieszkaniec osiedla Hovnanian.
Kajetan Lewandowski, prezes stowarzyszenia Rowerowa Gdynia i mieszkaniec Wielkiego Kacka zwrócił uwagę, że w dokumentach strategicznych Gdyni są jasne kierunki rozwoju: preferowanie pieszych.

- Budowa wiaduktu dla samochodów jest skrajnie sprzeczna z tymi dokumentami, a mieszkańcy, którzy współtworzyli strategię, muszą mieć poczucie, że się ich słucha - podkreślał Kajetan Lewandowski.
Jeden z mówców, mieszkaniec Karwin Kamil Skoneczny, poprosił nawet siedzącego w pierwszym rzędzie prezydenta Wojciecha Szczurka o to, by wstał i zobaczył ile osób jest za kładką pieszo-rowerową. Ręce w górę podniosła zdecydowana większość osób.

Jeśli dalsza część konsultacji społecznych będzie przebiegać podobnie, prezydent Gdyni nie powinien mieć wielkich rozterek przed podjęciem decyzji. Na razie nie chce jednak zajmować żadnego stanowiska. Choć widać, że jest zaskoczony tak wielką jednomyślnością uczestników spotkania.

- Gdynia się zmienia. Zmieniają się oczekiwania mieszkańców. I widać, że w niektórych miejscach znacznie szybciej, niż się spodziewaliśmy - przyznaje Wojciech Szczurek.

Kiedy ostateczny wybór?



Obecnie trwa pierwsza faza konsultacji społecznych. 7 stycznia zostanie udostępniony formularz konsultacyjny, pozwalający wyrazić swoją opinię. Konsultacje zakończą się 20 stycznia.

Raport ma zostać opublikowany w ciągu 40 dni od zakończenia konsultacji. O wyborze wariantu do realizacji zdecyduje ostatecznie prezydent Gdyni.

Opinie (253) 4 zablokowane

  • Szczurek był??? (18)

    Niemożliwe.

    • 101 18

    • On żyje? (1)

      O.o

      • 5 4

      • To jest sobowtór Szczurka, który chodzi na konsulatacje. Tak jak Putin ma swojego sobowtóra, tak Wojtek ma swojego.

        Żebyś potem nie pisał, że gdzie jest Szczurek? Gdzie się ukrywa? Niech wyjdzie do ludzi! Kiedy spotkał się ostatni raz z mieszkańcami?

        • 2 3

    • Cud!!!

      Byliście świadkami cudu!!!!
      Ciekawe czy zdarzy się drugi i sobie odpuszczą ten wiadukt dla samochodów czy będzie jak zwykle!!??

      • 15 3

    • chcemy kładki

      i ruch samochodowy. Każdy chce dojechać jakoś do i z pracy.

      • 10 16

    • Wiadukt mozna znakami ograniczyć

      dla pieszych, kładki niestety dla aut w przyszłości juz nie

      • 5 11

    • i tak zrobi Co będzie chciał. (5)

      • 2 2

      • Antyszczur (4)

        Najlepszy jest pan Kajetan ped**arz. Wiadomo, że on będzie mówił, że pedałować należy i jest to obowiązkowe. Ciekawe, czy zastanowiliście się, dlaczego ci, którzy są zabiegani codziennymi obowiązkami i liczą każdą minutę, nie pojawiają się na takich dyrdymalskich spotkaniach? Ja wiem, że Kim i tak zrobi to, co będzie chciał, bo on akurat ma wszystko w d***, ale przez takich oszołomowatych krzykaczy można nabrać wrażenia, że każdy tylko najchętniej by wsadził d*psko na ramę i pedałował. Niezłym oszołomem musi być też ten, który twierdzi, że cena nieruchomości spadnie, skoro dojazd niej będzie dogodniejszy. Pozdrowienia dla normalnych!

        • 7 23

        • (3)

          po przeczytaniu tekstu - stwierdzam jesteś oszołomem

          • 13 2

          • (1)

            A ty durniem i frajerem...

            • 1 9

            • znów wyzwiska pisowskiego trola

              typowe

              • 2 0

          • mam wrażenie, że to po prostu człowiek chory na samochodozę

            to się leczy łagodną perswazją.

            Próba polemiki raczej będzie jałowa.

            • 4 1

    • ulica Kruczkowskiego (3)

      tutaj jest duży ruch aut, gdy dzieci są dowożone do pobliskiej szkoły .Ta ulica powinna mieć ruch jednokierunkowy gdyż teraz nie mogą się mijać auta jest za wąska dla 3 aut.

      • 4 1

      • Pełna zgoda (2)

        Ul Kruczkowskiego to ul Osiedlowa i myślę że spółdzielnia powinna nawet bez konsultacji z miastem wprowadzić tam ruch jednokierunkowy albo przyjąć inne rozwiązanie przykład poprzez częściowe zamknięcie Iwaszkiewicza na wysokości skrzyżowania z Kruczkowskiego co wyeliminuje korzystanie z tych naszych osiedlowych uliczek przez kierowców o słabych nerwach którzy nie wytrzymują korków na Wielkopolskiej i chwaszczyńskiej karwiny muszą się bronić bo inaczej nas rozjadą A poza tym to my spółdzielcy a nie miasto ponosimy pełne koszty utrzymania tych ulic i ciągłych napraw a stromy zjazd Kruczkowskiego Staffa z tego powodu będzie wymagał albo już wymaga kapitalnego remontu

        • 4 0

        • (1)

          Spółdzielnia nie ustala ruchu drogowego...

          • 0 2

          • spółdzielnia (jej przedstawiciele oraz/lub mieszkańcy)

            może być stroną dialogu społecznego.

            Bez niego nie wypracuje się sensownego rozwiązania nieuchronnych konfliktów.

            • 0 0

    • Z budową trzeba poczekać (2)

      Uważam że z decyzją jak i budową kładka czy wiadukt trzeba poczekać aż zostanie ukończony węzeł sopocka bo dopiero wtedy będzie można ocenić jego korzyści dla płynności ruchu z miasta do Karwin z jednoczesnym uwzględnieniem stosunkowo dużego ruchu ze strzelców w kierunku Karwin i obwodnicy Obawiam się że na węźle Sopocka to będzie jeden z większych problemów

      • 2 1

      • Super, nie róbmy nic przez 4 lata (1)

        Niech mieszkańcy Strzelców męczą się przez czas remontu. A może się okaże że po przebudowie węzła kładka ani wiadukt nie są wcale potrzebne?
        Nadajesz się Pan na prezydenta Gdyni!

        • 2 1

        • Chyba widziały gały, co brały?

          Czy nie? Każde osiedle powinno mieć swoją drogę dojazdową do głównej, a nie pchać się s kolejne osiedle, żeby ludziom pod oknami o przy placu zabaw zrobić ruch samochodowy

          • 1 1

  • Wojciech Szczurek nie interesuje się tym co Wy chcecie. (6)

    • 77 24

    • On się interesuje tylko tym, co ma być (5)

      I tylko tym, co chce On albo Pani z Apaszką.

      • 9 5

      • Chłopie, czy naprawdę masz tak nudne życie, że pod każdą opinia musisz wstawić swój żenujący post? (2)

        • 12 5

        • Tak. (1)

          A co?

          • 6 2

          • A g*wno.

            Możesz skasować moderatorze!

            • 2 3

      • . Wybory za 5 lat

        Teraz po wyborach czas skończyć z tymi przepychanka mi i osobistymi wycieczkami przy każdej okazji jak się tylko coś w mieście dzieje przecież to chore

        • 2 1

      • Która to jest ta pani z apaszką?

        • 0 0

  • Mieszkałam kiedyś w okolicy i sądze że kładka jest tam potrzebna (5)

    • 72 14

    • Ale nie dla aut

      • 19 14

    • Ale nie dla aut. (1)

      • 12 15

      • WTF? Dwa komentarze takie same, o tej samej godzinie (21:48), tylko różnią się podpisem.

        Magia!

        • 2 2

    • Na spotkaniu nie analizowane było czy w ogóle coś robić tylko co.

      • 7 0

    • Kładka z możliwością przejazdu 3,5-tonówki.

      Na co dzień słupek (blokada), a w razie czego służby komunalne i ratownicze.

      • 1 4

  • (5)

    a horala w tym czasie buduje drogi dookola renku, za darmo

    • 22 52

    • możnaby napisać co horała w tym czasie robi (bynajmniej nie za darmo) (1)

      ale w obecnych czasach pewnie grozi za to proces :]

      • 13 4

      • Święta racja

        Dzisiaj każde słowo trzeba ważyć bo to taka nowa linia tzw. linia jedynie słuszna linia partii - matki narodu. Skąd ja to wcześniej znałem

        • 5 3

    • Renk (1)

      Horała może sobie za damo pobudować budę dla psa.

      • 2 2

      • Horała to ma takie parcie na szkło

        Że robi z siebie pośmiewisko.

        • 4 2

    • To przez Horałę nie mamy w Gdyni inwestycji drogowych!

      A nie, wróć...

      • 1 0

  • Kto za kładką pieszo rowerową łapka w górę (10)

    Kto za przejazdem również dla aut - łapka w dół

    • 177 238

    • Miła odmiana (1)

      Władza w Gdyni słucha głosów swoich wyborców.
      Ciekawe czy tylko wysłucha czy wprowadzi w życie Vox Populi

      • 40 7

      • Jesteś przykładem wyborcy hodowlanego.

        Artykuł o dziwo autora innego niż zawsze, toteż ma więcej niż dwa akapity i jest wyważony.

        • 4 2

    • Spadaj gimbusie z tymi łapkami

      • 13 26

    • (3)

      Swoje decyzje życiowe tez opierasz na łapkach? Chore pokolenie.

      • 15 21

      • (1)

        Niestety pewnie opiera...

        • 12 7

        • To jak ja

          Jak ja bym bez łapek komentował...

          • 7 3

      • Demokracja właśnie na tym polega

        • 1 1

    • Wiesz oni chcą jeździć u kogoś pod oknami np kapitanska itp ale nie u siebie

      • 11 1

    • Czyli do zobaczenia w drugim etapie konsultacji. ;-)

      • 0 0

    • Absolutnie bez żadnej kładki !!!

      • 0 0

  • (14)

    Słoiki ze strzelców tez byli przeciw? Czyli wolą nakładać drogi przez zatkaną Wielkopolska?

    • 67 36

    • (4)

      Byłam na tym spotkaniu. Nie usłyszałam żadnego głosu za wiaduktem. Mieszkańcy Małego Kacka też byli przeciwni :)

      • 25 10

      • (3)

        Bo na spotkaniu była tylko grupa pieniaczy emerytów. Ci co potrzebują przejazdu nie mają czasu na takie pierdoły.

        • 20 18

        • bzdura

          brak czasu = brak wpływu. Jakież to "mądre" nie interesować się polityką i konsultacjami społecznymi

          • 8 4

        • Nie masz racji. Jakoś widziałam sporo młodych ludzi, którzy byli przeciwni budowie wiaduktu.

          • 2 1

        • Tak dla kładki!

          Nie ma czasu, nie ma wiaduktu. Będą stać w korkach na Wielkopolskiej (i dobrze).
          PS. nie widziałam na spotkaniu emerytów.

          • 1 1

    • Zazdrosniku przyjedź zobacz, kto tu mieszka.

      • 13 12

    • (2)

      Owszem, też wolą ciszę i spokój zamiast więcej samochodów przed blokiem

      • 18 7

      • Ale ma tam samochód albo dwa, prawda?

        I nie ma nic przeciwko jeździć innym pod kurnikiem?

        • 15 6

      • Spokoju i ciszy nie ma nigdzie ! Nawet na wsi! Do rolników się przyp... że hałasują podczas żniw

        • 16 2

    • (1)

      Tak słoiki wolą nakładać...Brawo Ty

      • 2 0

      • Dobre!! :)

        Ja najbardziej lubię nakładać ziemniaki na talerz

        • 2 0

    • Jak Ci nie pasuje, to się przeprowadź (1)

      Co za absurd z tym wiaduktem pchać się na czyjeś osiedle! Gdzie tu wizja Szczura o mieście bez samochodów? Kładka maja chodzić dzieci do szkoły, a nie wszędzie pchać się ze spalinami!

      • 1 4

      • Miał taką wizje?? To coś poszło nie tak. Gdynia, taka nowoczesna-zakorkowana.

        • 0 0

    • Sam jestes słoik

      • 0 0

  • Egoistyczne dzbany! (3)

    • 72 79

    • Dzbany egalitarne. (1)

      • 12 4

      • dzbanusie

        • 3 0

    • To chamy, przecież ty tylko chcesz dojechać szybciej

      Na pewno bezpiecznie, już widzę jakbyś tempo 30 utrzymywał. Niech żadne, zarabiający poniżej średniej krajowej z kurnikow za obwodnica?

      • 6 4

  • Tylko kładka! (1)

    Będzie rozbudowa skrzyżowania z Sopocką, wystarczy. Po co pchać auta w ciasne uliczki osiedlowe??

    • 120 50

    • ja chce kladke ze striptizem

      • 10 5

  • brawo (3)

    rubta co hceta ja pije zdruffko

    • 18 12

    • Ok

      • 3 2

    • Nie kalecz języka!!! Nasi dziadkowie walczyli o to, żebyś mógł być Polakiem (1)

      Tępa dzido!!!!

      • 4 3

      • patriotka

        brak grzecznosci i agresja polecam wizyte u psychiatry

        • 1 0

  • Ciekawe co będzie się działo... (5)

    ...jak będzie zamknięta ul.Strzelców w związku z budową 3 toru. Cały ruch pójdzie Olgierda. Wiadukt przez tory wówczas byłby niezbędny.

    • 33 31

    • (2)

      Wiadukt powstalby później i tak, więc to żaden argument.

      • 9 4

      • (1)

        Wiadukt powstanie i tak bo jest potrzebny na czas przebudowy Strzelców i całego skrzyżowania Wielkopolska Sopocka

        • 5 4

        • Tak, postawią go w 2 miesiące.. przecież ta inwestycja rusza w przyszłym roku.

          • 3 0

    • Ale czyj to problem? (1)

      Kto pozwala budować takie ogromne mrówkowce (przepraszam Apartamenty) z jedna droga dojazdową do niedawna z płyt jumbo? :D

      • 4 0

      • Plyty jumbo sa tam nadal

        A jest tez drugi dojazd olgierda

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane