• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Metamorfoza miejsca na styku trzech dzielnic Gdyni

Michał Brancewicz
10 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Dzisiaj na tym terenie niewiele się dzieje. Jednak w najbliższych latach na jednej z działek znajdujących się po prawej powstanie nowe osiedle. Biegnąca środkiem ul. Strzelców przejdzie remont, a w ciągu linii kolejowej 201 zostanie zlokalizowany przystanek PKM Gdynia Karwiny. Dzisiaj na tym terenie niewiele się dzieje. Jednak w najbliższych latach na jednej z działek znajdujących się po prawej powstanie nowe osiedle. Biegnąca środkiem ul. Strzelców przejdzie remont, a w ciągu linii kolejowej 201 zostanie zlokalizowany przystanek PKM Gdynia Karwiny.

Przystanek PKM, węzeł przesiadkowy z parkingami, nowy układ drogowy oraz nowoczesne osiedle - tak w ciągu kilku lat zmienią się okolice w sąsiedztwie linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na granicy Wielkiego i Małego Kacka oraz Karwin. zobacz na mapie Gdańska



Dzisiaj wielu mieszkańców Gdyni zarzuca projektowi PKM brak cech metropolitalnych, ze względu chociażby na fakt, że pociągi nie docierają do ich miasta. To się zmieni już od 13 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkład jazdy. Niestety mieszkańcy nadal nie będą mogli czuć się w pełni usatysfakcjonowani, bowiem kursujące składy PKM nie będą miały, poza Wielkim Kackiem i Gdynią Główną, innych przystanków, gdzie mogłyby się zatrzymywać.

Taka sytuacja utrzyma się jeszcze przez rok. Dzisiaj wiadomo, że przystanki w Karwinach zobacz na mapie Gdańskaprzy stadionie zobacz na mapie Gdańska muszą być gotowe przed końcem 2016, żeby był jeszcze czas na rozliczenie projektu PKM, zanim nastanie kolejny rok.

Przystanek PKM Gdynia Karwiny ma być gotowy przed końcem przyszłego roku. Przystanek PKM Gdynia Karwiny ma być gotowy przed końcem przyszłego roku.
Projekty i pozwolenia czekają od miesięcy, ale przetarg zostanie ogłoszony dopiero na początku roku. Natomiast sama realizacja rozpocznie się najprawdopodobniej wczesną wiosną. Nadal nie wiadomo, czy będzie prowadzona przy całkowitym zamknięciu obu torów linii 201, czy będą one wyłączane pojedynczo. Z naszych informacji wynika, że kolejarze skłaniają się do utrzymania połączeń z Gdynią, dlatego prace obejmą najpierw jeden, a potem drugi tor i trwać będą w sumie ok. 8 miesięcy.

O ile budowa przystanku PKM Gdynia Stadion ograniczy się właściwie do samej infrastruktury kolejowej, o tyle powstanie tego drugiego pociągnie za sobą prawdziwą rewolucję komunikacyjną oraz stanie się impulsem do rozwoju niezagospodarowanych dzisiaj terenów. A wszystko to u zbiegu ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej zobacz na mapie Gdyni, czyli w miejscu, gdzie spotykają się trzy gdyńskie dzielnice (Wielki Kack, Karwiny i Mały Kack).

To tam powstanie potężny węzeł integracyjny ułatwiający dojazd do przystanku kolejowego pasażerom podróżującym autobusami, trolejbusami, rowerami lub samochodami.

W czerwcu miasto zleciło wykonanie wielowariantowej koncepcji węzła. Firma BPBK z Gdańska uporała się z tym zadaniem w kilka miesięcy.

- Przekazaliśmy całą dokumentację wraz z rekomendowanymi rozwiązaniami do Wydziału Inwestycji. Teraz czekamy na uwagi - mówi Jan Kosiedowski, prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego w Gdańsku.
Zakres prac jest bardzo szeroki i nie dotyczy jedynie przebudowy skrzyżowania Wielkopolska-Strzelców-Sopocka, pod którym postanie przystanek. Oprócz tego rozbudowana zostanie ul. Nowowiczlińska, Chwaszczyńska, Wielkopolska, Sopocka i Korzenna, przebudowie ulegną skrzyżowania ulic Wielkopolskiej, Korzennej i Nowodworcowej, powstanie też zupełnie nowa ul. Strzelców oraz nowe odcinki tras rowerowych i bus-pasów.

Ponadto powstanie wielopoziomowy parking na 250 miejsc, 160 miejsc na parkingu osiedlowym oraz parking kiss & ride (dla kierowców podwożących pasażerów na PKM). Na rowerzystów czekać będzie 50 miejsc postojowych.

A i to jeszcze nie wszystko. Inwestycja zakłada budowę tunelu pod ulicą Strzelców i kładki nad torami kolejowymi z zejściami na perony. Kładka dla pieszych i rowerów ma powstać też nad ul. Wielkopolską.

Miasto czeka teraz na opinię ZDiZ, by wybrać ostateczne rozwiązania.

- To jest kwestia kilku dni, maksymalnie tygodnia, może dwóch - mówi Teresa Horiszna, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miejskiego w Gdyni. - Chcemy jeszcze w tym roku ogłosić przetarg na projekt budowlano-wykonawczy.
Kiedy mogłaby nastąpić realizacja?

- Na dzisiaj zakładamy, że projekt będzie gotowy w pierwszej połowie 2017 roku, budowa ruszy na przełomie 2017 i 2018 i zakończy się w 2019 - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni i wyjaśnia. - To jest olbrzymie przedsięwzięcie, trudne zarówno w warstwie projektowej, jak i sferze wykonawczej. Będziemy ingerować w jedną z głównych arterii łączących południowe dzielnice ze śródmieściem, z której codziennie korzysta kilkadziesiąt tysięcy osób. Nie będzie możliwości całkowitego jej zamknięcia, więc roboty będą musiały odbywać się pod ruchem.
Dzisiaj miasto nie chce mówić o ewentualnych kosztach, ale według szacunków, które pojawiły się w mediach, inwestycja może pochłonąć ok. 55 mln zł. Swoją cegiełkę do budowy węzła dorzuci także Sopot, którzy przy okazji tego projektu zmodernizuje kilka ulic. W tym przypadku szacunkowy koszt to ok. 25 mln zł.

Tak ma wyglądać osiedle Azymut, które wybuduje deweloper Inpro. Tak ma wyglądać osiedle Azymut, które wybuduje deweloper Inpro.
Już teraz jeden ze znanych deweloperów przymierza się do rozpoczęcia budowy nowego osiedla w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku PKM Karwiny na wzniesieniu między ul. Strzelców a Wielkopolską zobacz na mapie Gdańska. Chodzi o Inpro, które nabyło działkę w zeszłym roku. Co ciekawe, inwestor przekonuje, że fakt, iż wkrótce zaczną docierać tam pociągi PKM, nie miał wielkiego znaczenia.

- To na pewno jest dodatkowy atut, ale nie powód zakupu gruntu - mówi Rafał Zdebski, pełnomocnik zarządu firmy Inpro. - Ta lokalizacja i tak jest dobrze skomunikowana.
W ramach inwestycji o nazwie Azymut, która będzie jednym z osiedli położonych najbliżej PKM na trasie całej linii, powstanie za jednym zamachem siedem kameralnych budynków trzy-, cztero- i pięciokondygnacyjnych, a w nich blisko 200 mieszkań.

- Jesteśmy w trakcie uzyskiwania pozwolenia na budowę. Planujemy, że budowa ruszy w I kwartale przyszłego roku i potrwa do końca 2017 - zapowiada Zdebski.
Już teraz można wstępnie rezerwować mieszkania, a sprzedaż ruszy wraz z początkiem robót. Ceny metra wahać się będą między 6 a 7 tys. zł.

W pobliżu przystanku jest jeszcze kilka innych gruntów znajdujących się w prywatnych rękach, jednak w tym momencie nie wiadomo, jakie plany wobec nich mają ich właściciele.

Inwestycje

Azymut

Azymut

Inpro

Gdynia Mały Kack, ul. Strzelców Mapa

34 do 96 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (201) 7 zablokowanych

  • 2017, 2018, 2019 (14)

    Dlaczego zawsze inwestycje publiczne mają takie długie czasy realizacji? Rozumiem rok, półtora... ale 2019 rok?

    I co z biletem metropolitalnym na tą metropolitalną kolejkę?
    Czy zarządy 174 spółek komunikacyjnych znalazły czas by wspólnie zajadać się krewetkami, pić wino za 150 zł za butelkę i ustalić w końcu kiedy będzie można na jednym bilecie jechać SKM, PKM i ZKM / ZTM?

    • 138 24

    • w czym znowu masz problem? (9)

      przecież wszystko jest napisane. Czekasz od samego rana, żeby tylko przywalić bezsensowny komentarz przeciwko UM?

      • 17 27

      • akurat wspolny bilet to podstawowa kwestia

        wiec dobrze ze pyta

        • 34 2

      • w tym, że dużo płacę (3)

        przeciwko jakiemu UM? Pisałem coś o jakimś UM? Co miesiąc musze kupić miesięczne za 250 zł, wiec z tym mam problem

        • 17 2

        • Skoro Ty masz zapłacić mniej (2)

          to znaczy, że miasto, SKM, PKM czy inne ZKM zapłaci więcej.
          I dziwisz się że im nie zależy.
          Muszą się dogadać żeby zarabiać mniej :)

          • 4 6

          • Nie (1)

            Muszą się dogadać w sprawie wielkiego ułatwienia, które przyniesie im wielu nowych pasażerów i zwiększy zyski a nie straty.

            • 5 0

            • jest to z pewnoscia zysk dla mieszkancow

              i cieszylbym sie, gdyby wreszcie sie udalo wprowadzic taki bilet.

              Co do jednak samych podmiotow, to nie jest wcale pewne, czy od razu zaczna zarabiac wiecej.

              Mimo wszystko nalezy taki bilet wprowadzic.

              • 1 0

      • Twoja postawa jest lepsza?

        wszystko co zrobi UM będziesz akceptował, żadnej krytyki nawet jak się należy? Masz portret marszałka nad łóżkiem? Człowieku ogarniecie biletu metropolitalnego powinno być załatwione przed uruchomieniem PKM, a nie tylko nie jest, ale najwyraźniej nic w tej kwestii się nie dzieje dalej... zresztą co bym nie napisał i tak staniesz w obronie swojego ukochanego UM

        • 15 5

      • haha (2)

        Spójrz na Gdańsk jak sie rozwija ile poczynił inwestycji i zrealizował je dla mieszkańców.

        A teraz spójrz na gdynie i co widzisz....

        • 3 3

        • Że jest po wyborach i kurek pieniedzy dla platformowego Gdańska się zakręci. (1)

          Przed rządami PO Gdynia się całkiem nieźle rozwijała w przeciwieństwie do Gdańska, który nie miał nawet jednego dwupasmowego dojazdu do Obwodnicy. Przyszło PO i zakręciło kurek Gdyni, a odkręciło Gdańskowi. Zobaczymy co teraz przyniesie przyszłość.

          • 4 2

          • Kurek wam ktoś we łbie zakręcił

            Czym będziecie tłumaczyć nieudolność szczurzej kliki jak rządu krwawego Thuske zabraknie?

            • 1 2

    • Co ty z tymi krewetkami?

      Możesz w biedrze kupić całkiem tanio. A wino za 150 butelka to taka tam średnia półka.

      • 13 6

    • Jak Ci żal to idz do biedry i kup sobie krewetki i wino. To ogólnodostępne produkty (1)

      Ostatnio jadłem ośmiorniczki,powinni mnie zamknąć jako burżuja. Wyjdź z domu i zacznij żyć...Pozdrawiam

      • 15 9

      • Teraz ogólnonarodowym przysmakiem będzie salceson i gryczana z masłem! Spożywając te delikatesy już nie trzeba będzie bać się posądzenia o burżujstwo :)

        • 14 2

    • Trwają długo bo są zwykle złożone i skomplikowane, tak technicznie jak i prawnie. W rok to się buduje dom jednorodzinny jak dobrze pójdzie.

      • 1 2

  • Bloki a potem slumsy (22)

    Dlatego nie buduję domu w takich dzielnicach jak maly kack, wielki kack czy Wiczlino, tylko wolę poza miastem. Jak bym tu wybudował to postawili by mi blok pod oknem i pluli z pięter do mojego ogródka. Za jakiś czas te wszystkie dzielnice staną się slumsami z uciekinierami. Taka jest kolej rzeczy. Stare bloki zawsze stają się slumsami., a bogaci wyprowadzają sie za miasto do domów jednorodzinnych z dala od hałasu, smrodu spalin i imigrantów.

    • 49 166

    • W Małym Kacku w starych domkach (3)

      Większa patologia się trafia niż w nielicznych blokach, dziedzicu za dychę...

      • 41 7

      • (2)

        Wiem, maly kack to siedlisko meneli palących śmieci w piecach. Do tego spaliny od wielkopolskiej. Smog jeden z większych w trójmieście tam jest. Tam na pewno upchają jeszcze bloki a meneli wysiedlą, a potem i tak będą znowu slumsami.

        • 8 14

        • Ty musisz jednak mieszkać przy samej ulicy - strzelam, ogródki w najwęższym miejscu pomiędzy torami a AL.Zwycięstwa, bo od wdychania to w głowie masz taki odlot , że wieżowce widzisz

          • 16 3

        • ty sie odpierdziel od menelei, dziadu jeden !!

          • 10 2

    • a za 20 lat dziedzicu wrócisz do miasta do bloku bo (2)

      z tej wiochy 50km za gdańskiej gdzie kupiłeś działkę za 10tys. za daleko do lekarza, bo nie ma sklepów, bo dom za duży a dzieci uciekły

      • 22 3

      • A gdzie ty na Kaszubach masz działkę budowlaną w cenie 10 zł / mkw

        • 6 1

      • 50 km to sobie sam siedź. Optymalna odległość to 20km od Sopotu czyli środka trójmiasta. Prędzej ludzie z miasta do mnie uciekną. A lekarze, szkoły itp są wszystkie na miejscu. No fakt Kina nie ma w pobliżu ale mi strata.

        • 0 9

    • ... na wieś (7)

      Coś ci się pomieszało, kiedyś biedota uciekała ze wsi do miasta a teraz biedota ucieka z miasta na wieś...

      • 10 0

      • (6)

        Chyba coś ci się pomyliło. Biedota wciąż przyjeżdża ze wsi do miasta ale biedota już z miasta nie ucieka. Siedzą tam aż do śmierci. Wystarczy zobaczyć kto mieszka na tych osiedlach typu Karwiny, Chylonia, Leszczynki itp. Nie widzę tam bogaczy. Widzę za to wille pod miastem.

        • 2 8

        • (5)

          Jak dla Ciebie domek z Orlexu to willa pod miastem to powodzenia:-)

          • 18 2

          • (4)

            Domki z orlexu to szeregowce albo bliźniaki albo mieszkania. Takie coś mnie nie interesuje. Tylko do wolnostojący na dzialce co najmniej 1000m2. Poza tym orlex chyba buduje w Wejherowo a to juz miasto wiec lokalizacja też beznadziejna.

            • 0 10

            • ale bardziej chodzi ci o jakakolwiek wygode, lub standard czy po prostu 1000 (tysiac!) metrow (3)

              i fakt, ze jak juz raz na pol roku ktos zajedzie, bo zorganizujesz jakis grill to widzisz, ze zazdroszcza. Choc czego? No ja nie wiem, czego.

              Zamiast 1000m za miastem wolalbym dwupoziomowy loft w centrum. Dla kazdego, co kto woli.

              Byle potem nie rozbudowywac ulic w miescie, dla ludzi, ktorzy mieszkaja poza miastem. Zapraszamy do PKM :)

              • 8 2

              • (2)

                a ja nie chciałbym dwupoziomowego loftu w centrum. Raz że sąsiedzi hałasujący lub smrodzący (papierosy, grille na balkonach) za ścianą też są, dwa że spaliny i hałas z zewnątrz też są. Trzy, że nie masz własnego ogrodu nie wspominając o takich luksusach jak basen czy cokolwiek, czego w lofcie nie zainstalujesz. Jedyny plus, to że możesz mieć 5 minut pieszo do pracy, pod warunkiem, że taką znajdziesz 5 minut od siebie. Mnie to na szczęście nie dotyczy bo nie pracuję dla kogoś lecz dla siebie, więc nigdzie nie muszę chodzić lub jeździć.

                • 1 9

              • (1)

                Jeżeli jesteś pracoholikiem i uwielbiasz dla kogoś się poświęcać to mieszkanie w centrum jest dla ciebie. Ale to wszystko. Dlatego słoiki przyjeżdzają do miasta żeby się dorobić. Ale ci co się dorobią wyjeżdżają stąd. Po co mają tu siedzieć. Kino i Teatr raz na miesiąc wystarczy w zupełności, innych atrakcji nie widzę dla kogoś takiego, kto się urodził w tym mieście. Może dla turystów ale nie dla tubylców. Druga sprawa, dlaczego raz na pół roku miał by do mnie zajechać, mam znajomych blisko. Chociażby sąsiad kumpel 100 metrów ode mnie. A drogi niech powstają dla nas, bo niby dla kogo jak wy przecież pieszo wszędzie dojdziecie :)

                • 3 3

              • Kończ już bredzić, mama Cię woła na obiad..

                • 3 0

    • (4)

      hehe, i spędzają ci bogaci pół życia stojąc w korkach i próbując się z innymi bogatymi dostać do swoich domów które stoją w szczerym polu. Drugie pół życia spędzają...też w samochodzie dowożąc dzieci do szkoły bo przecież dobra szkoła zawsze jest tam gdzie smród, spaliny czyli w centrum. A to co im zostanie spędzają gapiąc się w telewizor bo przecież i kino i teratr czy też dobra knajpa jest za daleko...i co to za życie/

      • 9 2

      • (3)

        dziwne, jakoś mieszkam w takim domu i nie stoję w korkach, może dlatego że nie muszę w godzinach szczytu jezdzić do miasta? czy to dla ciebie jest zrozumiałe, że ja po prostu nie muszę ? a szkoły dla dzieci tu są na miejscu więc nie widzę problemu. a ty rozumiem do knajpy chodzisz co weekend ? to wylecz się z alkoholizmu.

        • 2 5

        • Do dobrej szkoły - trzeba dowieźć (2)

          • 1 1

          • (1)

            Podstawówka nie ma większego znaczenia a w wieku liceum to mogą bez problemu pksami jeździć. Mie widzę w tym problemu. Dzisiejsze pksy to porządne autobusy. W pól godziny są w centrum miasta. Może troszkę dużej w korkach.

            • 0 0

            • A w pks- sie biedota, i swoje dzicię wyślesz autobusem z biedotą?

              • 0 0

    • Ciebie nie stać nawet na wynajem, a co dopiero na własny dom.

      • 1 0

    • Masz jakieś inne życie

      Rozważaliśmy z żoną budowę domu poza Gdynią, ale dojazdy do pracy, dowożenie dzieci do szkoły na zajęcia itp. to ok. 1 godzina z życia dziennie mniej. Bogaci ludzie mieszkają w luksusowych domach w mieście - w Orłowie, na Kamiennej Górze. Upadli dziedzice przeprowadzają się ok 20 km za miasto, tam gdzie ziemia jest po ok 50-70,oo zł / m2, a nie po 1 000 - 1 500 za m2. Proste - nie masz kasy, to musisz mieć czas. No, ale to wszystko zrozumiesz po maturze.

      • 2 1

  • 2019 rok? Pogieło was? (17)

    No tak to Gdynia, gdzie ostatnio wszystko dzieje się powolutku, ludzie uśmiechnięci od ucha do ucha, bo Szczurek czy Stępa wcisnęli im kolejny kit, że szybciej się nie da. Dlaczego nie zabieraliście się za to kilka lat wcześniej? Ważniejsze było budowanie Muzeum Emigracji, Centrum Filmowego, czy kupy g.... w Kosakowie? Podajcie jeszcze do wiadomości, że jeżeli nie uda się zdobyć zewnętrznego finansowania to węzeł nie powstanie, bo Gdynia przez swoją idiotyczną politykę ludzi przy korycie jest bankrutem. Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni.

    • 156 33

    • (12)

      Stary, a ile to trwalo w gdansku? Pkm miala byc na euro a skonczyli w tym roku! Nie pie...l, ze taki znawca z ciebie.

      • 11 28

      • tyle ze w Gdyni (3)

        tez miała być na euro, a obsuwa będzie 2x taka jak w Gdańsku.

        Kto pamięta jeszcze haslo "nie dla Gedanizacji Gdyni, - własne lotnisko, nie "Gdańskie" PKM ?

        • 29 9

        • a gdzie na euro, w Gdyni w ogóle nie miało być nowych przystanków, pkm miała korzystać z istniejącej infrastruktury, bo nie było kasy

          • 12 9

        • Oczywiście g.... prawda. PKM w Gdyni w ogóle nie było w pierwotnych planach, a już na pewno nie na Euro.

          • 6 4

        • PKM nigdy nie było "gdańskie". Gdańsk wolał tam puścić tramwaj. To marszałek wymusił budowę PKM.

          • 9 2

      • (2)

        Różnica taka, że u nas PKM jest i funkcjonuje, a w Gdyni dalej wizje snują.

        • 19 10

        • no to chyba ślepy jestem, ale widziałem w Gdyni pkm, jest, jeździ, funkcjonuje... dyskusja jest o węźle przesiadkowym i nowych przystankach, na które dopiero teraz znalazły się środki

          • 6 3

        • Świetnie, a teraz idź trochę poczytaj i dowiedz się kto zajmuje się budową przystanków PKM i czyja to wina, że jeszcze nie istnieją. Podpowiem: nie ma to nic wspólnego z UM Gdynia.

          • 6 4

      • W Gdańsku budowali tory, przystanki (6), dojazdy (3)

        W Gdyni mają wybudować 2 przystanki przy istniejących torach...

        • 12 2

        • I jaki to ma związek?

          Cała kasa pompowana była w Gdańsk. Władze się zmieniły (raczej nie na lepsze) to kurek Gdańskowi przykręcą.

          • 12 5

        • (1)

          A teraz idź i sprawdź kto budował. Podpowiem że nie UM w Gdańsku za swoje pieniądze. Od początku była to inwestycja wojewódzka. Gdańsk zajął się tylko infrastruktura towarzyszącą, ale nie miał nic wspólnego z torami i przystankami.

          • 9 2

          • Wojewodzka czyli...

            Wojewodzka czyli rzadowa. Ale nie o to chodzi czyja kasa, moim zdaniem troche przespana pkm w Gdyni. Powinna pojsc i na chwarzno, a na karwinach co najmniej 2 przytanki i szybkie polaczenie z gdanskiem oliwa (ale nie 40 minut, 40 minut to ja jade w mega korkach, normalnie jest 20-30 minut).

            • 2 0

      • podaj jedno zrodlo pokazujace, ze w momencie rozpoczecia budowy ktokolwiek mowil ,ze ma byc na Euro?

        budowano 3 lata. Jest rok 2015. Nie bylo opoznien. Jakim cudem twierdzisz, ze mialo byc na Euro.

        Owszem w 2008 roku mowiono, ze niby na Euro, ale nikt w realnych wypowiedziach nie twierdzil, ze bedize na euro.

        • 11 0

    • Totalny stagnatyzm (1)

      To co się dzieje w Gdyni zostało doskonale przedstawione.
      Oby więcej takich mieszkańców nie dających się wplątać w tą całą gdyńską propagandę.

      • 23 13

      • Totalny stalaktyt:-)

        • 4 0

    • Szkot

      Dlatego jestem już w Szkocji.. (mieszkałem na Karwinach ).

      • 6 7

    • Skandal. Moze tak referendum zeby odwolac budowniczych pomnikow glupoty i absardu z gdynskich podatkow?

      • 2 1

  • Parking będzie stał pusty, bo przecież wygoda najważniejsza, chyba że zrobią jednoczesnie ograniczenia we wjeździe do centrum. (19)

    Taka ciekawostka - 70% podróży w obrębie miasta realizowana jest na odcinkach do 5 km. 80% osób posiadających alternatywę w postaci komunikacji zbiorowej, wybiera samochód jako powód podając wygodę.

    • 58 14

    • To oczywiste że wygoda najważniejsza

      • 10 15

    • Czyli od 13 grudnia pociągi zatrzymują się w Wielkim Kacku (7)

      No i fajnie.

      • 6 0

      • Bylem ostatnio na peronie w Wielkim Kacku, polecam dojście fanom turystyki ekstremalnej. (6)

        • 8 0

        • Jeździłem z tej stacji regularnie na Kaszuby (5)

          na weekendowe wypady z rodzicami, jeszcze za PRL, w drugiej połowie lat 80-tych. Teraz chodzę tam na spacery z moimi dziećmi i zawsze ze wzruszeniem patrzę, że wszystko wygląda nadal tak samo - jak dojście do zapomnianej stacyjki na Podlasiu.

          • 7 0

          • Wzruszenie mija gdy okazuje się, że trzeba z tego przystanku jezdzic codziennie do pracy. (4)

            Polecam szczególnie w pogodę taką, jak dziś. A specjalnie polecam powrót po zmroku. Radze zaopatrzyc sie w latarkę, kalosze i kij do sondowania głebokości kałuż.

            • 11 0

            • (2)

              ul. Nowodworcowa wyglada jak wyjeta zywcem z XIX wieku. Kocie lby, zadnego oswietlenia, kaluze po kostki.

              • 7 0

              • Fakt, mam nadzieję, że coś z tym zrobią tymczasowo..jak nie wymiana nawierzchni to chociaż jakiś drewniane pomosty.

                • 0 0

              • Dlatego też mają wybudować nowy przystanek, ktory bedzie lepiej skomunikowany

                i położony. Ale póki co trzeba bedzie korzystac ze starego i kiepsko tam widzę statystyki "wsiadalności i wysiadalności" , szczególnie zimą. Dobrze jednak że coś w ogóle sie rusza, to przestepstwo przeciw zdrowemu rozsadkowi nie wykorzystywac takiej linii.

                • 6 0

            • Toteż jak ktoś mi takie dojazdy (do Wrzeszcza) zaproponuje

              to doradzę mu uczciwie strzelenie baranka o ten peron i spokojnie pojadę samochodem.

              • 1 1

    • (2)

      " 80% osób posiadających alternatywę w postaci komunikacji zbiorowej, wybiera samochód jako powód podając wygodę. - widac jest to az i jednoczensie tylko tyle. Moj powod nie musi byc dla ciebie w zaden sposob wazny ale ty nie kwestionuj prosze waznosci moich powodow tak jak ja nie kwestionuje twoich. I swiat bedzie piekniejszy.

      • 11 4

      • Ale ta wygoda oznacza szkody ogólne

        W postaci wdychania przez ludzi spalin, braku miejsca na coś innego niż parkingi, wydawania pieniędzy wspólnych na drogi. Więc wygoda ok. jeśli nie powoduje obciążania innych. Bo wtedy to egoizm.

        • 14 8

      • w takim razie płatny wjazd do centrum

        Wszyscy narzekają jak to jest źle w tym kraju, pieniędzy nie ma, ale na samochód i jego eksploatację każdy ma. Rozumiem jak ktoś mieszka po za miastem i dojazd jest mocno ograniczony. Ale jeździć samochodem do pracy kiedy ma się przystanek pod nosem, a później przeklinać, że są korki i, że Gdynia się ociąga z przebudową węzłów komunikacyjnych itp. to jest czysta hipokryzja

        • 4 1

    • Oczywiście, że wygoda jest najważniejsza (1)

      alternatywą jest NIEWYGODA

      • 9 4

      • codzienna jazda samochodem w korku do pracy

        to tylko pozorna wygoda.

        Warto tworzyć alternatywy takiej pseudo "wygody"

        • 1 1

    • pełny parking (3)

      Zobacz jak wygląda parking przy skm w redłowie, o godz 7 wszystkie miejsca zajęte. Takie rozwiązania zachęcają ludzi do komunikacji łączonej, dojazd do kolejki autem i dalej pociągiem. Ludzie zaczynają podróżować do/z pracy wygodniej - komunikacją miejską. Napewno parking się przyda.

      • 19 0

      • (2)

        Myślisz, że ktoś kto będzie jechał np. z Dąbrówki do Gdyni jak już przekopie się przez najgorszy korek na Chwaszczyńskiej zamiast jechać dalej w dół Wielkopolską (już bez korka) to wbije się na lewoskręt, poczeka na zmianę świateł, zaparkuje na P&R (nie wiadomo czy znajdzie miejsce) i przesiądzie się na PKM? Odpowiem Ci - NIE. Ponieważ nie oszczędzi ani czasu, ani pieniędzy. Dłużej, drożej, niewygodniej

        • 7 4

        • Wielkopolska na dole bez korka? (1)

          Ja bym jeździł, w 5-7 min byłbym w centrum Gdyni, za 3zł, bez szukania parkingu na auto

          • 8 0

          • W dół jak w dół ale powrót wielkopolską to już częste korki. Zwłaszcza zimą przy problemach an obwodnicy.

            • 5 1

    • Wygoda, hmmm, a potem wszyscy choruja od tego siedzenia w samochodzie.
      Musza biegac, albo chodza na silownie.
      Poza tym 5km to akurat idealna odleglosc na rower.

      A co jest wygodnego w siedzeniu w bezruchu, w samochodzie, w spalinach, w korku. Dla mnie to koszmar. Potem wychodzi sie takim skostnialym, zmarznietym, krazenie krwi zerowe. Miesnie flaczeja, brrrrr.

      Do 10km nigdy nie uzywam samochodu. Szkoda zdrowia i czasu.
      Wybieram transport wlasny - nogi i rower.

      • 3 4

  • znając pomysły marka s. (3)

    Paraliż komunikacyjny na czas budowy - murowany

    • 77 8

    • Paraliż to jest teraz

      Jak zaczną przy tym grzebać to będzie Armageddon.

      • 25 1

    • metro (1)

      w wawie budowali druga linie metra i jakos przezyli. nie dramatyzujmy

      • 2 5

      • No właśnie to była Warszawa

        A nie Gdynia w której nic się nie planuje tylko robi na lapucapu

        • 4 1

  • wszędzie marek a gdzie wojtek? (3)

    wojtek kiedy przemówisz do mieszkańców Gdyni.

    • 41 7

    • Ironia

      Wojtek panuje a jego szambelan rządzi.

      • 13 0

    • trzeba mieć niźle zryty beret, żeby pisać komentarze a potem sobie samemu plusować (1)

      tak jak kolega z pierwszego komentarza rano...ciach i +7

      • 4 6

      • No, skoro zgadza się z własną opinią, to i nie dziwi, że daje sobie plusa :)

        • 4 0

  • Co to za koszmar i makabryła te czerwone obcęgi ? (1)

    Imadło architektury - duo Szczur -Stępa i paru kolesi producentów infozboków ,
    baltikkupy i mrocznych slamsów w Gdyni....Tera na czerwono - to tak nowocześnie !
    No no !Rozwjacie się chłopaki !

    • 22 70

    • Bo taki jest styl całej linii PKM głąbie !!

      Przejedź się z Wrzeszcza na lotnisko i z powrotem, wyjdź z tej swojej zatęchłej kawalerki wieśniaku, przewietrz się, zobacz trochę świata !
      Np. stacja Niedźwiednik, wieczorem, podświetlona wygląda wspaniale.

      • 24 0

  • Powariowali. (9)

    Z jednej strony przebudowa największego skrzyżowania na styku trzech dzielnic a z drugiej przebudowa węzła Wielki Kack na obwodnicy. Szykują się ciekawe 3 lata!
    Brawo planiści!
    Brawo ZDiZ!
    Brawo prezydenci!
    Jesteście Super

    • 55 19

    • "Ceny metra wahać się będą między 6 a 7 tys. zł" (6)

      Nie no świetnie :) Teraz na pewno będę mógł się usamodzielnić, założyć rodzinę i jeździć na dalekie wakacje co roku!

      Życie bez kredytu jest super.

      • 27 4

      • (1)

        ceny we włoszech/hiszpanii 1-1,5 tys euro - czyli tyle co minimalna płaca

        • 11 1

        • we wiosce, z której wyjeżdżają nawet staruszkowie :)

          • 3 1

      • 6-7 tys. za m2, to akurat tyle ile dziś chcą w wybudowanych blokach na ul. Strzelców. (3)

        Więc cena jak u reszty deweloperów w okolicy Strzelców.

        • 9 2

        • Czyli za wysoka (2)

          Podziwiam ludzi, którzy tam kupili mieszkania. Lokalizacja dużo gorsza niż jakaś Rumia. Szkoda, że wielu ludzi tego nie widzi - bierze kredyty na 30 lat i napędzana dziką chęcią kupuje takie mieszkania. Głównie przez takich ludzi, są one takie drogie.

          • 3 6

          • Czy za wysoka? Chyba nie. Ceny działek w tamtych okolicach są wysokie, więc i m2 mieszkania musi być drogi. (1)

            Nie zgodzę się, że lokalizacja gorsza niż Rumia. Fakt, że ulica Strzelców to płyty yomb i dojazd jest jak w trzecim świecie, ale już same położenie bloków wkoło Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego należy zaliczyć na plus.
            Jeśli ludzie chcą tam płacić 6-7 tys. zł za m2, to nic z tym nie zrobisz i nie możesz mieć do nich pretensji.

            • 6 1

            • pretensji nie

              ale juz posmiac sie z nich to moge :)

              • 0 1

    • ale o co ci chodzi?

      • 4 1

    • żeby było lepiej, musi być trochę gorzej

      ale i tak daleko do jakichkolwiek budów. jedna i druga dość odległa, w przyszłym roku będzie spokojnie.

      • 2 0

  • Z tego co widać przy takiej przebudowie

    można byłoby zrobić skrzyżowanie bezkolizyjne, a tu po staremu.

    • 47 2

  • Brak organizatora ! Brak środków i zysków ! (9)

    Gdy Gdynią rządziła Franciszka Cegielska to organizowała spotkania z mieszkańcami i omawiała problemy nowego budownictwa i kwestie mieszkalnicze. Pamiętam specjalne narady prezydium miejskiego które odbywały się w różnych dzielnicach. Pracowałam w prezydium w tamtym okresie i wiem jakie były starania przed każdym posiedzeniem prezydium i przed wyjazdem na dzielnicę. Pamiętam jedno z najpiękniejszych spotkań Prezydent z mieszkańcami Oksywia. Odbyło się ono przed świętami w grudniu. Miejscem była Akademia Marynarki Wojennej. Po spotkaniu zostaliśmy z kierownictwem AMW. Piękna ceremonia podczas której wielu mieszkańców przyniosło kwiaty prezydent i rektorowi AMW admirałowi Kitowskiemu. Pięknym gestem porozumienia był fakt, że AMW pokryła dzięki prywatnej umowie prezydent 40 procent na remonty bloków na Oksywiu. Tylko Franciszka potrafiła tak negocjować i dokonać czegoś tak trudnego ! Rektor po konsultacjach z władzami finansowymi zadzwonił do prezydent i po spotkaniu w restauracji Franciszka przyjechała do prezydium zadowolona z słowami na wejściu - kochany rektor pomógł Oksywiu ! Chwała marynarce wojennej. Pieniążki mam !
    Teraz zostało tylko wspomnienie po dobrym rządzeniu.

    • 69 17

    • Chesz zamienić go na budynia jak ci żle? (5)

      • 3 9

      • (1)

        Ja wolałbym Budynia niż Szczurka.

        • 11 10

        • wracaj więc

          • 6 2

      • Budyniem se gęby nie wycieraj śledziu !! (2)

        Budyń zarządza organizmem 5 x większym od Gdyni i robi to 5 x lepiej.

        • 8 14

        • I ma 10x więcej wsparcia od rządu

          Ciekawe jak teraz będzie sobie radził...

          • 5 6

        • Tyle mieszkań co on ma to faktycznie kupa roboty:-) I mam nadzieję, że matematykę zna lepiej od Ciebie:-)

          • 3 0

    • Super (1)

      Załatwiła pieniądze od uczelni finansowanej z budżetu państwa. Czyli rektor faktycznie pomocny, jak dysponował nie swoimi pieniędzmi

      • 2 1

      • A Gdańsk to skad ma pieniadze na inwestycje? Wykopał pod jabłonią?

        • 1 0

    • Jednym słowem pranie pieniędzy na AMW. Ciekawe skąd je wzięli, rektor ze swojej kieszeni nie dał.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane