- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (47 opinii)
- 2 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (112 opinii)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (311 opinii)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (223 opinie)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (95 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (216 opinii)
Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Mieszkańcy Małego Kacka będą mieli tydzień na to, by zdecydować poprzez elektroniczny formularz, jak ma wyglądać organizacja jazdy na odcinku ul. Łowickiej - pomiędzy ul. Małopolską i ul. Sieradzką. Ruch będzie jednokierunkowy - pytanie, w którą stronę.
Newralgiczna jest ul. Łowicka. To droga w Małym Kacku, którą wiele osób skraca sobie drogę, objeżdżając po południu zatory na Stryjskiej, al. Zwycięstwa oraz początku Wielkopolskiej. Rano kierowcy skręcają z Wielkopolskiej, wyjeżdżając na rondzie M. Brzeskiego i kierując się dalej w stronę centrum.
Ul. Łowicka w Małym Kacku w części jednokierunkowa
I to właśnie na tej ulicy mają niebawem nastąpić zmiany. Urzędnicy proponują pomiędzy ul. Małopolską i Sieradzką ruch jednokierunkowy, ale decyzję o kierunku zostawiają mieszkańcom.
- Temat zmiany organizacji ruchu na ulicy Łowickiej na ulicę jednokierunkową poruszany był wielokrotnie na spotkaniach z mieszkańcami Małego Kacka. Skierowałem wniosek do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni, który przygotował dwa warianty nowej organizacji ruchu, jeden w kierunku ulicy Wielkopolskiej i drugi w kierunku stadionu miejskiego - mówi Sebastian Jędrzejewski, radny miasta, reprezentujący tam m.in. mieszkańców Małego Kacka.
Pierwszy wariant polega na wprowadzeniu jednego kierunku ruchu na ul. Łowickiej, od ul. Sieradzkiej do ul. Małopolskiej:
Drugi wariant polega na wprowadzeniu jednego kierunku od ul. Małopolskiej do Sieradzkiej:
Zdalne konsultacje odbędą się od 17 maja do 24 maja 2021 roku. Mieszkańcy będą mieli tydzień, by wypełnić ankietę. 17 maja będzie ona dostępna na stronie internetowej miasta.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w Małym Kacku: sprzedaż wynajem
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-05-05 09:40
Mieszkałem tam kiedyś,od zawsze tam był skrót (4)
Nikt nie płakał, wszyscy sąsiedzi cieszyli się ze szybko mozna bocznymi ulicami do centrum dojechać, korka nie pamiętam. Jak był korek na Wiwlkopolskiej to dalej pyk Płocką do góry, zaraz w lewo i dalej prosto az do Racławickiej bokiem mozna było jechać. A teraz ul.Górska dostanie popalić,wąska beznadziejna... a mieszkańcy spokojnej bocznej ulicy
Nikt nie płakał, wszyscy sąsiedzi cieszyli się ze szybko mozna bocznymi ulicami do centrum dojechać, korka nie pamiętam. Jak był korek na Wiwlkopolskiej to dalej pyk Płocką do góry, zaraz w lewo i dalej prosto az do Racławickiej bokiem mozna było jechać. A teraz ul.Górska dostanie popalić,wąska beznadziejna... a mieszkańcy spokojnej bocznej ulicy Górskiej co mają do powiedzenia??? Łowickiej nie da sie powiększyć ale chodnik tam jest prawdziwy i jakoś to wygląda na ulice miejską. Najlepiej niech deptaki wszedzie zrobią a mieszkancom dadzą nakaz jazdy rowerami jak w Korei Polnocnej
- 17 4
-
2021-05-06 18:01
(1)
Czytam Pański komentarz i sądzę że brakuje Panu empatii. Gdyby Panu przejeżdżał sznur aut pod oknem wolnym tempem z ogromem spalin, może odniósł się Pan inaczej
Ważna sprawa to nie chodzi o wygodę mieszkańców ,do których się również zaliczam , choć mieszkam na innej ulicy to bezpieczeństwo.Kiedys się pofatygowałem i stwierdzam, że jest toCzytam Pański komentarz i sądzę że brakuje Panu empatii. Gdyby Panu przejeżdżał sznur aut pod oknem wolnym tempem z ogromem spalin, może odniósł się Pan inaczej
Ważna sprawa to nie chodzi o wygodę mieszkańców ,do których się również zaliczam , choć mieszkam na innej ulicy to bezpieczeństwo.Kiedys się pofatygowałem i stwierdzam, że jest to dosłownie skrót - co drugie auto nie zatrzymuje się na znaku STOP aby szybciej włączyć się do ruchu na ul Łowicką.
Są również groźne stłuczki , kolizje chociażby w moje ogrodzenie w zeszłym roku wjechało auto tak mu było śpieszno tym skrótem
Pozdrawiam i ŻYCZĘ spokoju- 0 0
-
2021-05-06 18:59
Ja a korat mieszkam na tej ulicy i krew mnie zalewa jak czytam te bzdury Sznur aut pod oknami to jedno a wyjechanie bądź wiechanie na pisesje nie narażając się na trabienie bądź wyzwiska to chyba nic w porównaniu z tym że zniknie skrot Naprawdę brak empati i pomyślenia o innych a nie tylko o sobie Może jednak byście ludzie się obudzili
- 0 0
-
2021-05-05 19:29
Goralska
jest prawie takiej samej szerokosci co Lowicka. A te plany istnieja od 10 lat co najmniej.
- 0 0
-
2021-05-05 16:53
w Korei Północnej ludzi nie stać na rowery
to bardziej wietnam i skutery
- 1 0
-
2021-05-05 12:41
A może by tak zając się parkującymi bezpośrednio przy skrzyżowaniu
Zarówno przy skrzyżowaniu Sieradzka - Łowicka, tak samo Małopolska - Wrocławska. Parkują przy samym skrzyżowaniu, nie mogą przejchać 2 samochody obok siebie i robią się zatory. Może najpierw egzekwować przestrzeganie przepisów, potem będą ulice jednokierunkowe a kierowcy i tak bedą sobie jeździć jak chcą, tak jak zawsze...
- 11 5
-
2021-05-05 07:17
Znowu jakiś absurdalny pomysł. (11)
I nie ma wyboru czy ludzie chcą jednokierunkowej tylko albo w tą albo w drugą. Na siłe uszczesliwianie. Zamknijcie najlepiej wszystkie drogi.
- 57 37
-
2021-05-05 07:25
(10)
a co maja powiedziec ci co tam mieszkają?
Łowicka to jest droga osiedlowa a nie tranzyt do centrum- 26 5
-
2021-05-05 10:10
Nigdy nie była to droga osiedlowa.Ul.Górska to droga osiedlowa (5)
- 2 1
-
2021-05-05 11:59
(3)
Ulica jest w strefie tempo 30, a z założeń takiej strefy wynika eliminowanie tranzytu, więc dosyć celne jest nazywanie jej osiedlową lub dojazdową.
- 3 2
-
2021-05-05 13:37
(2)
Tempo 30 to niedługo wprowadzą wszędzie. Nadużywają tego. Nie powinno się eliminować bardzo ważnych ulic osiedlowych z ogólnego układu drogowego miasta. To nadal są ulice publiczne, a więc ogólnodostępne. To znaczy, że każdy ma prawo do korzystania z ich jezdni, a nie tylko parkujący tam samochody. To może od razu niech sobie jakieś meble wystawią, skoro traktują jezdnię jak kawałek swoich działek?
- 0 1
-
2021-05-05 17:22
w ten sposób nigdy miasto nie osiągnie wysokiej jakości życia (1)
przekształcanie ulic osiedlowych w ulice ruchu tranzytowego to sposób utrwalania złych nawyków komunikacyjnych i zbędnego nadmiaru samochodów w mieście. W dobrze zarządzanych miastach jedynym kierunkiem sensownych zmian systemu komunikacyjnego jest działanie na rzecz redukcji skali ruchu i uspokojenie ruchu na ulicach osiedlowych, a tym samym
przekształcanie ulic osiedlowych w ulice ruchu tranzytowego to sposób utrwalania złych nawyków komunikacyjnych i zbędnego nadmiaru samochodów w mieście. W dobrze zarządzanych miastach jedynym kierunkiem sensownych zmian systemu komunikacyjnego jest działanie na rzecz redukcji skali ruchu i uspokojenie ruchu na ulicach osiedlowych, a tym samym tworzenie dobrych warunków dla rozwoju ruchu pieszych i rowerzystów /użytkowników UTO, by mogli bezpiecznie i komfortowo docierać do przystanków dobrze zorganizowanej komunikacji miejskiej (najlepiej SKM lub innej szynowej) zapewniającej odpowiednią częstotliwość połączeń z centrum miasta, miejscami pracy i nauki.
- 0 0
-
2021-05-06 09:07
Tych ulic nikt nie przekształca, one są częścią układu drogowego...
...a więc są siłą rzeczy w jakimś stopniu tranzytowe. No właśnie, powinno się dążyć do redukcji ruchu, tymczasem wprowadzanie ulic jednokierunkowych zwiększa ten ruch. Co do swobodnego ruchu pieszych - chodniki są zastawione samochodami głownie mieszkańców ul. Łowickiej - wprowadzenie ruchu jednokierunkowego utrwali ten stan.
We wszystkich...a więc są siłą rzeczy w jakimś stopniu tranzytowe. No właśnie, powinno się dążyć do redukcji ruchu, tymczasem wprowadzanie ulic jednokierunkowych zwiększa ten ruch. Co do swobodnego ruchu pieszych - chodniki są zastawione samochodami głownie mieszkańców ul. Łowickiej - wprowadzenie ruchu jednokierunkowego utrwali ten stan.
We wszystkich moich komentarzach pod tym artykułem zwracam uwagę na to, że polityka, o której piszesz, jeśli naprawdę dobrze przeanalizujesz jej konsekwencje, wcale nie przynosi takich rezultatów, o które i Tobie i mi chodzi.
Jak mawiali już starożytni, dana cnota doprowadzona do perfekcji staje się jej antytezą. Czyli inaczej: dobrymi (z pozoru) intencjami piekło jest wybrukowane. Pisząc wprost: wprowadzanie ruchu jednokierunkowego nie powoduje efektu, o którym piszesz. Dalekosiężne efekty są odwrotne do zamierzonych.- 0 0
-
2021-05-05 10:23
po czym poznajesz typ drogi?
Przejazd tak wąskimi drogami to nie jest rajd Monte Carlo
tranzyt samochodów powinien sie odbywać ulicami conajmniej dwupasmowymi patrz wielkopolska- 0 0
-
2021-05-05 08:32
(3)
Co mają powiedzieć? niech schowają swoje samochody na swoją posesje a nie na drodze. nie będzie korków i nie będzie trzeba przekształcać drogi
- 15 10
-
2021-05-05 09:04
to ty schowaj swój samochód na swój prywatny parking (2)
a nie się po osiedlowych ulicach w Kacku włóczysz, mieszkańcy parkują na swojej osiedlowej ulicy bo na takich ulicach się parkuje, dlatego właśnie jeśli są wąskie to muszą być jednokierunkowe
- 10 10
-
2021-05-05 09:10
Nie, na takich ulicach się nie parkuje. (1)
I dotyczy to tak samo domków, jak i dróg między blokami.
Tylko u nas Janusze muszą zająć każdy możliwy skrawek ziemi pod swoje bolidy...- 7 5
-
2021-05-05 13:26
Do mieszkańców dotrze, o co wnioskują, jak jeden z drugim złapie mandat za jazdę pod prąd. Bo sami szybko się połapią, jaki to bezsens, wyjeżdżać ze swojej posesji, dajmy na to, tylko w prawo, w kierunku przeciwnym do zamierzonego. Mimo, że do skrzyżowania, o które im chodzi, jest np. tylko 20 metrów.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.