• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynianie doczekają się świateł na niebezpiecznym skrzyżowaniu?

Michał Sielski
13 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Córka Wojciecha Rosińskiego omal nie zginęła na tym przejściu dla pieszych. Nie ona pierwsza. Dlatego gdynianin wraz z innymi mieszkańcami i Radą Dzielnicy Mały Kack walczą o sygnalizację świetlną. Córka Wojciecha Rosińskiego omal nie zginęła na tym przejściu dla pieszych. Nie ona pierwsza. Dlatego gdynianin wraz z innymi mieszkańcami i Radą Dzielnicy Mały Kack walczą o sygnalizację świetlną.

Na ul. Wielkopolskiej od 2004 roku było ponad tysiąc wypadków i kolizji. 17 osób zginęło, a 153 zostały ranne. Ostatnia z poszkodowanych to 21-latka, która właśnie wyszła ze szpitala. Jej ojciec zaproponował urzędnikom, że za darmo wykona projekt sygnalizacji świetlnej, która poprawiłaby bezpieczeństwo na feralnym skrzyżowaniu.



Czy na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej z Łowicką powinna stanąć sygnalizacja świetlna?

W okolicy skrzyżowania ul. Wielkopolskiej z Łowicką zobacz na mapie Gdyni są trzy szkoły i mnóstwo domów. Jest też przejście dla pieszych przez ruchliwą, dwupasmową w obu kierunkach ulicę. O dziwo, do dziś nie ma na nim sygnalizacji świetlnej.

- Pierwsze pisma z prośbą o instalację sygnalizacji mieszkańcy wysyłali do urzędników ponad 10 lat temu. Ile można słuchać, że w budżecie nie ma pieniędzy, że może za rok? Dlatego zadeklarowałem, że przygotuję kompletną dokumentację, projekt sygnalizacji świetlnej. Robię to zawodowo, więc nie będzie to jakiś rysunek, ale dokument, który za darmo przekażę miastu - mówi gdynianin, Wojciech Rosiński.

Skąd w nim taka determinacja? Właśnie odebrał ze szpitala swoją 21-letnią córkę, która przez osiem dni walczyła o życie. 31 stycznia przechodziła przez wspomniane przejście dla pieszych. Dwa samochody na prawym pasie zatrzymały się, by ją przepuścić, lewym jechał 20-latek w renault, który nie wyhamował. Efekt? stłuczenie pnia mózgu, obrzęk mózgu, popękany obojczyk, kłopoty z nerwami twarzy i mnóstwo mniejszych urazów.

Od 2004 roku w ciągu całej ul. Wielkopolskiej było 901 kolizji, 125 wypadków, w których zginęło 17 osób, a 153 zostały ranne. W tym czasie wprowadzono nowe oznakowanie, pojawił się fotoradar oraz patrole drogówki.

- Według policyjnych statystyk od postawienia fotoradaru nie doszło na tym odcinku do tragicznych wypadków, więc poprawa była spora. Aż do tego roku, kiedy zanotowaliśmy już dwa zdarzenia. Docelowo planujemy przebudowę skrzyżowania wraz z wyznaczeniem dodatkowych pasów do skrętów oraz zamontowaniem sygnalizacji - mówi Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Tylko, że to kolejne plany na przyszłość, o których mieszkańcy Małego Kacka słyszeli od lat. Dlatego teraz nie zamierzają odpuścić i domagają się konkretnych deklaracji. W czwartek spotykają się z wiceprezydentem Gdyni Bogusławem Stasiakiem, któremu chcą naświetlić problem. Bo wszystko jak zwykle rozbija się o to samo - pieniądze na inwestycję.

W tym roku w ciągu ul. Wielkopolskiej ruszyć ma także system sterowania ruchem Tristar, który jednak skrzyżowania z ul. Łowicką nie obejmie. Z prostej przyczyny - nie ma tam wciąż sygnalizacji świetlnej.

- Mimo tego system wpłynie na bezpieczeństwo także na tym odcinku. Inne światła będą tak ustawione, że spowolnią jazdę kierowców na całej długości jezdni. Będzie ona płynna, bo nie będzie opłacało się gnać, by nie "wypaść" z zielonej fali - przekonuje Maciej Karmoliński.

To jednak tylko pośrednie rozwiązanie problemu, bezpośrednim byłyby oczywiście światła na przejściu dla pieszych. Całkiem możliwe, że i one się pojawią, choć najwcześniej w drugiej połowie roku. Prace rozpoczną się dopiero po zakończeniu remontu ul. Morskiej oraz Chwarznieńskiej.

- Na ul. Morskiej dochodziło do większej ilości zdarzeń, więc ma ona priorytet. Nie możemy też zablokować kilku największych dróg w mieście jednocześnie. Obecnie trwają prace, w których udział bierze też policja, mające na celu określenie czy sygnalizacja bardziej potrzebna jest na skrzyżowaniu z ul. Łowicką czy Racławicką zobacz na mapie Gdyni. Za miesiąc powinniśmy znać efekty, a na jednym z nich na pewno zamontowana zostanie w tym roku - kończy Maciej Karmoliński.

Opinie (278) 1 zablokowana

  • Zmniejszmy wszyscy prędkość (26)

    Wiecej ludzi przeżyje.

    • 210 34

    • (10)

      taa, przerzućmy się na rowery, albo zaproponuj lepiej obowiązkowe blokady na prędkość dla samochodów do 40km/h, po samej minie na zdjęciu dałbym im tą sygnalizację bo ze strachu mi się hemoroidy wyprostowały

      • 18 53

      • (9)

        mnie to zadziwia że za każdym razem gdy ktoś apeluje o ograniczenie prędkości (realnej) to pojawia się jakiś fanatyk że najlepiej jeździć rowerem, albo ograniczyć prędkość do wartości śmiesznie niskiej. Tak naprawdę ograniczeń nie trzeba obniżać tylko się do nich stosować.

        Speedoholicy emocjonalnie reagują na głosy popierające ograniczenie prędkości. Bo dla nich przekroczenie dozwolonej prędkości o kilkadziesiąt km/h to ich święte prawo. Jest ograniczenie do 50 - jeździsz 90 a jak ktoś apeluje o zmniejszenie prędkości nie która widnieje na znakach, a tej którą się poruszasz to traktujesz to jako zamach na ruch samochodowy.

        • 45 10

        • Ciebie Daruś wszystko nad czym musisz się zastanowić zadziwia. (2)

          • 4 20

          • Daruś pewnie na nowym egzaminie z przepisów zdał by z zamkniętymi oczami. (1)

            Sami praworządni geniusze na forum. Tylko gdzie oni są na drodze?

            • 0 7

            • w mieście na rowerz i w SKM

              Poza miastem - jak się da - na autostradzie.

              Uwielbiam szybko jeździć. Tyle, że nie w mieście, bo to skrajny debilizm.

              • 11 0

        • (1)

          Prawda jest taka, że w większości przypadków przekraczanie dozwolonej prędkości pokierowane jest wstydem. To jedyny sposób, żeby ludzie nie zobaczyli takiego obrzydliwego ryja, a jednocześnie można zwrócić na siebie uwagę.

          • 8 1

          • ej, "P" to nie ten "P" co zawsze :)

            Masz cały alfabet, a musisz mi P zajmować :P

            • 2 0

        • bo nie po to wynaleziono samochoby aby stać nimi w miejscu. Zamiast zwalniać - robić bezkolizyjne drogi.... (1)

          mnie to zadziwia jak za każdym razem pojawia się jakiś fanatyk ograniczania prędkości, który w samochodzie siedzi raz na tydzień jadąc do kościoła i to jako pasażer..

          • 4 17

          • posiadanie samochodu nikogo nie zwalnia ze zdrowego rozsądku. samochody nie są aby stać nimi w miejscu ale nie są też po to aby pędzić bez opamiętania i bez minimum odpowiedzialności za siebie i innych uczestników ruchu.

            bezkolizyjne drogi? szkoda że jeszcze osiedlowe drogi nie będą miały tuneli dla pieszych, bo komuś się spieszy a kupił samochód nie po to aby stać w miejscu.

            a twoje kpiny odnośnie niedzielnych pasażerów są pozbawione jakiejkolwiek wartości merytorycznej. to tylko próba ugryzienia oponenta

            • 11 2

        • rzecz w tym ze predkosci juz sa smiesznie niskie, (1)

          podniesc predkosc w miescie do 70kmh/ wszystkie przejscia zrobic na swiatla, z czujka jak nie stoi pieszy to caly czas zielone.

          • 1 4

          • jeszcze dodałbym ekrany akustyczne

            • 1 0

    • Niestety

      Jest to nierealne

      • 2 4

    • (1)

      mądrego to i przyjemnie poczytać:)

      • 10 1

      • Fast food nie jest już w modzie

        Może warto jest wprowadzić też modę na slow drive

        • 4 2

    • dokumentacja, projekt, pewnie jeszcze przetarg. czy budowa sygnalizacji to stawianie elektrowni atomowej?? (2)

      moze sie nie znam, ale wystarczyloby wkopac w ziemie dwa sygnalizatory, podlaczyc do pradu i ustawic czestotliwosc zmiany swiatel na okreslona wartosc czasu. Nie da sie tak? Roboty na gora 1-2 dni.

      • 7 4

      • postawić sygnalizatory to pikuś, ale tu chodzi o ruch drogowy. to tak jakbyś stawiał tamę, sama budowa to nie jest wielka sztuka, gorzej opracowanie projektu żeby to miało ręce i nogi i gdzie indziej nie wylało

        • 7 1

      • różne poglądy

        rzecz w tym, ze są rózne poglady na ten temat. Sygnalizacja bez kultury jazdy nie zagwarantuje 100% bezpieczeństwa. A w przypadku Wielkopolskiej, która ma duzy spadek i wręcz zachęca niektórych kierowców do rozwijania speedu, gwałtowne hamowanie na światłach to tez zagrożenie - samochody beda na siebie wpadac... Ech. Kierowcy, kierowcy.

        • 6 2

    • Wystarczy się zatrzymać przed przejściem dla pieszych i przepuscić pieszego. (5)

      W niemczech, austrii itp. jest to normalne, że kierowca od razu się zatrzymuje, kiedy widzi pieszego stojącego przy przejściu. Czy to taki problem dla polskich kierowców??? Ja zaczołem od siebie i już tak robie. Kiedy się zatrzymuję widzę często zdziwienie (ale przy tym również podziękowania) u pieszych. Ludzie nauczcie się w końcu kultury jazdy a będzie znacznie bezpieczniej. Jak widzicie że ktoś chce wyjachać z drogi podporządkowanej to poprostu zwolijcie troszkę i dajcie znać światłami że go puszczacie. Wy tylko stracicie 1-2sek a drugi kierowca będzie wdzięczny i nie będzie czekał kilku minut... To takie proste! Kilka takich nawyków a tristar będzie "zbędny" ;)

      • 33 1

      • Ja zawsze dziękuję jak ktoś mnie przepuści. Myślę że to bardzo dobry gest, bo przepuszczający widzi że ktoś jest wdzięczny, a nie że uznał go za frajera

        • 20 0

      • Niedzwiedzia przysluga? (3)

        "Dwa samochody na prawym pasie zatrzymały się, by ją przepuścić, lewym jechał 20-latek w renault, który nie wyhamował." ... niestety zatrzymanie sie przed przejsciem dla pieszych na tak szerokim przejsciu to duze ryzyko, ze zezwalamy pieszemu na wejscie pod kola samochodu na drugim pasie. Czasami poprostu bezpieczniej dla pieszego jak sie go nie pusci.

        • 7 9

        • Wina kierowcy, który się nie zatrzymał więcej niż ewidentna (1)

          A ja jako pieszy zawsze zatrzymuję się ponownie i sprawdzam, czy jakiś kretyn nie pędzi drugim pasem.

          Kierowcy nie powinni nigdy wyprzedzać na pasach, ale także warto, aby piesi w trosce o swoje życie też nie leźli pod koła

          • 3 0

          • Gdyby jednak pieszy się rozejrzał to by mu się nic nie stało

            niestety taka prawda i przepisy są tu nieistotne. bo co z tego że miał pierszeństwo kiedy został ranny...

            • 1 0

        • Tu masz niestety częsciowo rację

          ja się nie zatrzymuję np. na marynarki polskiej bo boje się że mi ktoś z tyłu w jedzie. ale pieszy też powinien być ostrożny i rozglądać się na pasach. Każdy powinien zadać sobie pytanie: "czy chcę mieć rację,czy chcę być zdrowym?". czasami trzeba odstąpić od swojego pierszeństwa dla swojego zdrowia...

          • 1 0

    • Wspaniały człowiek.Panu Rosinskiemu i jego córce życzę wszelakiego dobra,a pięknej córce szybkiego powrotu do zdrowia.Wszystko będzie dobrze.

      • 6 2

    • a może lepiej

      będzie zaprojektować i wybudować kładkę dla pieszych. Wiem, że to drożej wyjdzie, ale stawianie świateł nie rozwiązuje problemu, bo zacznie generować korki.

      • 3 4

    • ja musze

      EGR mi padł;)

      • 1 1

  • przejścia dla pieszych bez sygnalizacji na ulicach (9)

    o więcej niż jeden pas ruchu w jedną stroną powinny być zakazane.
    skończą się bezsensowne wypadki !!!

    • 106 25

    • i wtedy wszędzie stanie ruch... (4)

      ...nie licząc kilku kaszubskich wiosek

      • 14 27

      • moze wtedy spasione osobniki zaczna chodzic albo uzywac rowerow (3)

        a nie samochodem po bulki do sklepiku osiedlowego

        • 20 10

        • Tak, bo po dwupasmówkach sie jeździ do sklepów osiedlowych (2)

          • 4 4

          • niestety, coraz częściej dwupasmowe drogi wrzynają się w miasto (1)

            w miejscach i w sposób dawniej nieoczekiwany.

            Bardzo potrzebna, choć zrobiona fatalnie, Nowa Słowackiego jest przykładem takiej drogi.

            • 2 0

            • otóż może Słowackiego

              można było zrobic lepiej , ale to co jest rozwiązało problemy komunikacyjne Wrzeszcza. Wreszcie ruch jest płynny i nigdzie nie tworzą się korki od obwodnicy do Galerii Bałtyckiej i dalej do ETC. Jakoś nie sprawdziły się aplokaliptyczne wizje zakorkowania skrzyżowania Nowje Słowackiego i Alei Rzeczypospolitej. Mieszkańcy starej Słowackiego mogą wreszcie odetchnąć , bo od rana do nocy nie przewala im się sznur samochodów. Na dawnym skrzużowaniu z Chrzanowskiego, gdzie jest parking panuje wręćz idealna cisza. Tylko zamiast powatrzanai komunałów. Trzeba się tam przejść i popatrzeć i ponaalizować, a nie gadać głupoty. Oprócz przebudowy ruchu miejskiego dokonano także skanalizowania Strzyży. Obecnie sytuacja z roku 2001 kiedy ta mała rzeczka wylała i doprowadziłą do wielkiej powodzi we Wrzeszczu już się nie powtórzy. Nie mówie , że to i owo można było zrobic lepiej. Droga jednak spełnia swoją rolę i jest bezpieczna dla pieszych. We wszytskich miejscach gdzie są przejścia są światła dla pieszych pomijając dwa tunele podziemne. Poza tym wybudowano dorbe ścieżki rowerowe i to jest też plus. Krajobraz zmienil się nie do poznania. Z zapyziałego przedmieścia w schludną ulice miejską. Nie jest to żadna autostrada jak niektórzy mówią. Ma normalne skrzyżowania i światła, przejścia dla pieszych , których jest więcej niż przejść podziemnych. Reqasumując na pewno plusów jest więcej niż minusów.

              • 0 0

    • niestety z takimi kierowcami jest to konieczne (1)

      Bo kierowcy jadą za szybko i nie mają czasu patrzeć na znaki - nie widzą przejścia i omijają/wyprzedzają samochody przed/na przejściu.
      Reagują tylko na czerwone światło (sygnalizatora lub samochodu przed) - brak światła czerwonego więc tępy mózg nie widzi przeciwwskazań aby depnąć gaz do dechy.
      Niedawno na Wielkopolskiej zatrzymałem się przed pasami żeby puścić pieszego - ominęło mnie 5 samochodów tylko po to żeby się zatrzymać 100 metrów dalej w korku.

      • 9 1

      • pieszy debil często wciska sobie przycisk na słupku i idzie na czerwonym bo po co ma czekać piesze bezmózgi nie reagują na żadne światła nie stosują się do żadnych przepisów i się dziwią czemu giną pomyśl pajacu że za swoje bezpieczeństwo każdy sam jest odpowiedzialny

        • 2 1

    • dodam do tego brak oświetleń tychże przejść (1)

      ilez to raz z ciemności wyłania się człowiek a nawet tabliczka z znakowaniem przejścia jest leeedwie widoczna, bo wokół piwniczna ciemność. Zamiast stawiać fotoradary to oświetlić te cholerne przejścia!
      Zachowanie kierowców to już inna sprawa, 80 procent to patole za kółkiem.

      • 4 0

      • najczęściej jednak tam dochodzi do potrąceń w dzień - kierowcy zawsze ślepi

        Tak samo jak najwięcej wypadków jest w dzień przy dobrej pogodzie i na prostych odcinkach dróg.

        • 3 0

  • Tam po prostu kierowcy za szybko jadą... (15)

    cały problem.

    • 155 12

    • radar (10)

      W pobliżu stoi radar, samochody nie jadą szybko.

      • 7 13

      • w poblizu ....300m dalej...

        • 11 1

      • (6)

        już wszyscy wiedzą, że nie nabity to prują

        • 14 0

        • (4)

          generalnie śmieszy mnie ten wielki sprzeciw dla fotoradarów. a przecież jak ktoś jeździ przepisowo to dla niego fotoradar może być nawet i co 50 metrów.

          nie oszukujmy się. wszyscy ci którzy narzekają na fotoradary po prostu przepisy łamią i jeszcze mają pretensje że ktoś chce ich za to karać

          • 21 3

          • to o Tusku i Nowaku? (3)

            przypomne - tylko czlowiek bez prawa jazdy moze wydawac pieniadze na fotoradary a nie dobre drogi....

            • 1 8

            • (2)

              nie o Tusku i Nowaku, to o ogólnym marudzeniu że ktoś gdzieś śmiał postawić fotoradar.

              a sądzisz że nie wydaje się pieniędzy na drogi? przez ostatnie lata naprawdę wiele się zmieniło na lepsze. ale to nie jest powód aby przymykać oko na brawurę niektórych osobników z ograniczoną wyobraźnią

              • 9 1

              • Fotoradary u Niemców (1)

                W Północnej Nadrenii-Westfalii, Dolnej Saksonii i w Holandii tysiące policjantów z radarami łapało kierowców, którym się zbyt śpieszyło. W ostatniej akcji, w październiku 2012, wykorzystano 4000 radarów. O każdej z trzech akcji kierowcy byli uprzedzeni. W procesie decydowania o miejscach ustawienia radarów współdecydowali obywatele. Mimo to bilans dał do myślenia. Na łamaniu przepisów o prędkości złapanych zostało w sumie ponad 30 tysięcy kierowców. 348 z nich jechało tak szybko, że grozi im odebranie prawa jazdy. To i tak dużo mniej, niż przy niezapowiedzianych kontrolach, podkreślił Ralf Jaeger, minister spraw wewnętrznych Północnej Nadrenii-Westfalii. W takim wypadku łapanych jest prawie trzy razy tyle kierowców dziennie.
                niem kierowców .

                • 4 0

              • To żaden wynik

                Skoro na 4 tyś. radarów "złapało się" 30 tys. kierowców to znaczy, że średnio jeden radar wyłapał AŻ 7,5 pojazdu. No rzeczywiście, Niemcy to kraj piratów drogowych :)))

                • 2 1

        • a teraz wie ich jeszcze więcej.

          • 0 0

      • 50 metrów przed radarem rzeczywiście jadą przepisowe 50.

        • 8 0

      • ALE PUSTY OD ZAWSZE

        • 0 0

    • (3)

      to nie problem prędkości a debili, którzy nie zatrsymują się przed pasami; na pasach pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo - notorycznie zatrzymując się aby przepuścic pieszego jestem wyprzedzany przez 5-6 pojazdów - nawet trąbienie na debili nie pomaga a jeszcze potrafią puknąć się w czoło...
      Zamiast fotoradarów i suszarek policja powinna stać z kamerką za 200 przy przejściach. Taki numer to 500 i 10 pkt - nie trzeba prędkości mierzyć. 20km/h 120km/h efekt ten sam

      • 6 1

      • (2)

        Z tym bezwzględnym pierwszeństwem to nie jest tak do końca, radzę się z przepisami bardziej zaprzyjaźnić.

        • 1 2

        • Zgodnie z art. 26 PORD, pierwszeństwo pieszego znajdującego się na przejściu jest BEZWZGLĘDNE! (1)

          Co innego gdy pieszy nie znajduje się jeszcze na przejściu.

          Bez względu na pierwszeństwo, kierowca ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności gdy zbliża się do przejścia a wyprzedzanie i omijanie pojazdu przed przejściem (o ile ruch nie jest kierowany) jest zabronione!

          • 3 0

          • a przejściu pajacu a nie PRZED rozumies tę delikatną różnicę?Pieszemu nie wolno wbiegać czy wchodzić pod jadące auto tego już nie przytaczasz dlaczego tępy błaźnie?

            • 2 2

  • (13)

    Spotkało to jego córkę to od razu za darmo zrobi. Jak ginęli inni to miał to gdzieś. Taka smutna prawda.

    • 53 257

    • Logiczne (6)

      Ty za darmo, co jesteś w stanie zrobić dla obcych ludzi?

      • 53 4

      • (5)

        Zawsze pomagam innym w potrzebie.

        • 5 22

        • mam do skoszenia trawnik (4)

          przydałoby się tez umyć łazienkę.

          • 30 4

          • (3)

            Wg. Was zajmiecie się za darmo trawnikiem dopiero gdy ktoś na nim zginie? Wcześniej nie? Boże ludzie

            • 5 18

            • głupiś

              • 14 3

            • swoim trawnikiem zajmuję się regularnie

              cudzym - dlaczego miałby ja?

              Należy ewentualnie wyegzekwować, aby odpowiedzialny człowiek zajął się dwoją robotą, jeśli owy trawnik zagraża mojej rodzinie. Nie mogę kosić wszystkich trawników w mieście...

              • 1 1

            • Misiu. Czytaj uważnie to co zostało napisane w artykule. Miasto nie ma pieniędzy - nie stawia świateł. Gostek robi to za darmo, mimo, że powinien wziąć za to opłatę.

              • 0 0

    • Za wcześnie wstałeś (1)

      jeszcze bredzisz.

      • 18 2

      • Normalnie do pracy. A Ty co? Ferie masz?

        • 3 12

    • widać masz problemy z logicznymj rozumowaniem

      jw

      • 8 2

    • Szacunek (2)

      dla Pana Rosińskiego. Ze jego umiejętności i osobistej tragedii skorzystają inni, jeżeli miasto to potrafi docenić

      • 20 0

      • (1)

        Nie doceni. Muszą zrobić przetargi i inne pitoly. Nie znasz urzędów? Nie ma szans aby jego projekt był wogóle brany pod uwagę.

        • 2 7

        • Wygra przetarg

          Jeśli tak jak w większości przetargów, jedynym kryterium wyboru będzie cena - wygra przetarg.
          Jeśli Miasto stwierdzi, że Pan Rosiński nie powinien tego projektu wykonać - w SIWZ dadzą takie zapisy, że przetarg będzie mogła wygrać tylko ODPOWIEDNIA firma. I na to kasa się znajdzie. Wierzcie mi - nie będzie to nawet cena rynkowa. Pewnie Urzędnicy już wiedzą kto ma to robić, dlatego nie ma kasy.
          Taka niestety prawda o przetargach...

          • 0 0

  • Tak ciężko przed wejściem na (27)

    jezdnię rozejrzeć się?

    • 63 155

    • Skąd twoja logika?

      Lub jej brak. Biedny jesteś...

      • 10 9

    • (6)

      Nie twierdzę, że tak było w tym przypadku, niestety sporo ludzi ma z tym problem - przechodzą przez ulicę bo inni idą, bo samochód się zatrzymał, bo światło na innym pasie zmieniło się na zielone - prosto przed siebie, bez rozglądania się.

      • 29 4

      • (4)

        Jedno z najpoważniejszych wykroczeń drogowych, to wyprzedzanie, omijanie przed, lub na przejściu dla pieszych.
        Z reguły pieszy widząc zatrzymujący się samochód, przechodzi przez jezdnię, mało komu przychodzi do głowy, że jakiś debil będzie przepuszczający pojazd w tym momencie omijał.

        Nie każdy pieszy ma prawo jazdy, aby stosować regułę ograniczonego zaufania... co innego posiadacze takiego dokumentu. Zresztą jak widać w codziennej szarości połowa kierujących powinna stracić dokument i zdawać prawo jazdy od nowa.

        • 47 3

        • Czesciowo sie z Toba zgodze. Trzeba byc DEBILEM zeby wyprzedzac w takiej sytuacji. Ale w Polsce takich debili nie brakuje, wiec zeby przezyc na polskich drogach trzeba posiadac instynkt samozachowawczy, a nie prawo jazdy. Zyje w Gdansku od 8 lat i gdyby nie ograniczone zaufanie to ze 4 razy ktos by mnie na masce przewiozl... Inna kwestia to ze nagminne jest wchodzenie na przejscie nawet bez spojrzenia(glownie ludzie mlodzi i osoby starsze) czy cos nie nadjezdza. Czy ludziom naprawde nie zalezy na wlasnym zyciu? I zeby nie bylo nie usprawiedliwiam debili o ktorych pisze DArek

          • 8 6

        • A to trzeba miec prawo jazdy żeby przewidzieć, że ktos się nie zatrzyma jadąc samochodem? (2)

          Myśleć trzeba i przewidywać. Przewidywać, że ktoś nie będzie przestrzegał przepisów. Jak by zakładać, wszyscy będą przestrzegać przepisów to Policja była by niepotrzebna.

          • 3 5

          • projektując też niech myślą

            przed każdym przejściem dla pieszych niech będą betonowe zapory, zwężenie do jednego pasa i slalom - żeby jakiś debil nie zechciał w tym miejscu wyprzedzać

            • 1 0

          • Prawo jazdy to nie licencja na łamanie przepisów drogowych

            Jeżeli mamy przewidywać, że jakiś debil może popełnić wykroczenie drogowe, to po jakiego grzyba ustawia się światła i znaki drogowe? Chyba nie dla ozdoby? O ile pieszy może nie znać się na niektórych znakach, kierowca musi się na nich znać i co więcej, dostosować do nich ( dlatego dostał prawo jazdy).

            Teraz dziewczyna za głupotę jednego kierowcy zapłaciła swoim zdrowiem.

            • 0 0

      • sporo kierowców ma też problem z zachowaniem ostrożności przed przejściami dla pieszych. a jak coś się stanie to pretensje do przechodnia, nawet za to że prawidłowo przeszedł przez przejście które w opinii kierowców jest wadliwie zaprojektowane. oni zawsze święci.

        • 13 4

    • (2)

      W tym wypadku dziewczyna weszła na przejście, bo dwa samochody ją puściły. A jeśli na jednym pasie auto się zatrzymuje, żeby przepuścić pieszego, to jadący drugim pasem ma OBOWIĄZEK też go puścić. Tylko chyba mało który kierowca o tym pamięta...

      • 17 0

      • (1)

        Na szczęście zmieniły się testy egzaminacyjne na prawo jazdy, co w ewidentny sposób przyczyni się do ograniczenia przyrostu nowych idiotów na drogach.

        • 6 0

        • myślisz pajacu że biurewskie ograniczenia utrudnią ludziom wsiadanie za kółko bez uprawnień?Sztuczne zaostrzanie kryteriów to debilizm i błazenada w innych krajach gdzie prawo jazdy jest powszechne jest znacznie mnie ofiar

          • 0 0

    • i tu masz racje (5)

      coraz wiecej ludzi nie potrafi korzystac z przejsc dla pszeszych. piesi to nie siwte krowy a czesto im sie tak wydaje a wtragniecie na jezde mimo ze to przejscie to tez wykroczenie... kiedys jak wchodzilo sie na jezdnie to bylo '' lewa prawa lewa'' i tedy sie wchodzilo a teraz poprostu sie wchodzi... a potem spotkanie z maska samochodu... ja osobiscie bym jeszcze takiemu gosciowi wyslal rachunek za klepanie auta

      • 7 13

      • Nie pi...l! (4)

        Każdy kierowca ma z****ny obowiązek przestrzegać przepisów. Mowa o przypadkach kiedy pieszy przepisowo znajduje się na PRZEJŚCIU!Kiedy jeden kierowca przepuszcza pieszego, a drugi w tym czasie wali do przodu.

        Takie sytuacje to 100% naruszenie przepisów. Powinni za to wsadzać do kryminału.

        • 12 1

        • Co z tego żę kierowca ma obowiązek? (1)

          To już zwalnia od myślenia?
          Każdy obywatel ma też obowiązek nie okradania innych. To znaczy, że nie będziesz drzwi na klucz zamykał?
          Co z tego, że ktoś tam ma obowiązek coś tam robić? W każdym społeczeństwie są tacy co łamią przepisy i trzeba być na to przygotowanym.

          • 5 5

          • Obowiązki kierowcy to jedna sprawa

            jednak piesi muszą dbać o swoje bezpieczeństwo.

            Nie dlatego, że są gorsi, a kierowcy mogą ich mieć w d*pie. Ale dlatego, że w przypadku zderzenia z samochodem nie mają szans. Ja zawsze sprawdzam, czy na kolejny pas mogę wejść, choć jestem w pełni świadomy, że mogę. Kilka razy już jakiś kretyn mi śmignął przed nosem.

            Na cmentarzu leży wielu z nagrobkiem "mieli pierwszeństwo"

            • 3 0

        • (1)

          Pieszy też ma na przejściu obowiązki, np zachowanie szczególnej ostrożności. Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem.

          • 1 3

          • najlepiej w wyprzedzający samochód

            rzucić tym kamieniem

            • 1 0

    • głównie wina kierowców

      niestety na tym skrzyżowaniu (przejeżdżam przez nie codziennie) kierowcy mają w totalnej d..e pieszych.
      Nie raz zdarzyło mi się - zgodnie z przepisami - zatrzymać, widząc przechodnia wchodzącego na ulicę.
      W momencie kiedy piesi mijali moją maskę, na pasie obok przeleciał debil z prędkością co najmniej 80km/h.
      Dogoniłem i otrąbiłem debila, ale następnym razem wyciągnę z samochodu i obije mordę.

      • 14 0

    • Ale

      samochody jadą z wyższą prędkością a przejście jest na prawde długie, trzeba przejść aż przez 3 pasy ruchu

      • 0 0

    • Chyba nie masz rozumu..

      Nikt nie zatrzyma sie zeby kogoś przepuścić.. Zawsze znajdzie się jakiś z*eb który sie spieszy..Jestem jak najbardziej za sygnalizacją w tym miejscu.

      • 5 0

    • kierowca też mógłby się rozejrzeć zwłaszcza jak dojeżdza do pasów

      • 6 0

    • Tak ciężko kierowco mieć trochę wyobraźni (3)

      Tak ciężko pomyśleć, że gdy dwa samochody zatrzymały się przed przejściem dla pieszych, to oznacza, że pieszy znajduje się na pasach???
      P.S. Mam nadzieję, że kierowca tego samochodu marki renault został surowo ukarany.

      • 1 1

      • (2)

        a pieszemu debilowi ciężko jest zwyczajnie swój tępy łeb obrócić w kierunku z jakiego jadą auta i zobaczyć czy faktycznie można przejść?

        • 2 1

        • wina kierowcy renault

          Ta kobieta musiała sprawdzić czy nadjeżdża jakiś samochód, skoro weszła na pasy. Gdyby tak nie było, pierwszy samochód uderzyłby w nią. Wniosek: ewidentna wina kierowcy renault, który widząc 2 inne auta, powinien był się zatrzymać.
          Koleś musiał nieźle zapłacić,skoro wydano mu prawo jazdy.

          • 0 0

        • Czekaj jak zginie ktoś z Twojej rodziny pod kołami samochodu takiego kierowcy.

          • 0 0

    • czy trudno (1)

      jak wyskoczę na Ciebie z bejsbolem i roztrzaskam ci ten pusty łeb, to potem cie spytam, czy nie ciężko ci było się rozejrzeć.

      • 0 1

      • do t

        Durniu, dziewczyna rozejrzała się i weszła na ulicę, ponieważ dwóch kierowców zatrzymało się. Każdy kierowca, który jest nawet średnio inteligentny, powinien wywnioskować, że ludzie wtedy przechodzą przez ulicę, i zatrzymać się.
        Tak przy okazji: popraw pisownię.

        • 0 0

  • Najprostszym rozwiązaniem jest (17)

    budowanie przejścia podziemnego lub kładki. Dla urzędników natomiast najlepszym rozwiązaniem jest zamknąć ulicę - nie będzie wypadków nie trzeba będzie remontować.

    • 75 53

    • Najprostszym rozwiązaniem jest (2)

      rozejrzenie się zanim wejdzie się na jezdnię. Zapewniam, że ten sposób gwarantuje pełne bezpieczeństwo.

      • 17 12

      • niestety w przypadku sznura szybko jadących pojazdów (1)

        trzeba liczyć się z koniecznością tkwienia na chodniku ad calendas graecas

        • 2 2

        • a po co przechodzić?

          w dzisiejszych czasach da się żyć praktycznie nie chodząc pieszo. każdy ma przecież na podwórku parking, pod pracą parking i pod sklepami też są parkingi. w czym problem?

          • 0 0

    • najlepszym rozwiązaniem jest puszczenie odpowiedniej komunikacji miejskiej i dojazd do centrum z rubieży miast inaczej niz

      Najlepiej kolejowym z całkowicie bezkolizyjnym przejazdem.

      A nie, to się nie uda :/ Za wiele osób myśli, że jak nie wjedzie swoim samochodem (1.1 l, w gazie) do centrum, to widocznie nie są bogaci... Żenada.

      • 7 2

    • tak jasne (2)

      ludzie i tak będą przebiegać przez ulicę, Straż Miejska gdy zacznie wlepiać mandaty, to zacznie się lament, że znowu Straż łupi biednych i nikomu nie przeszkadzających ludzi. Jak przestaną, to na trojmaisto.pl pojawi się aktykuł, że Straż nic nie robi...

      • 6 2

      • bo łupią nie tych co trzeba. (1)

        trzeba łupić tych, co wyprzedzają na przejściu. Przynajmniej 500 zł.

        • 7 0

        • za wyprzedzanie przed i na przejściu w wielu krajach odbiera się prawo jazdy

          • 3 0

    • Wiesz ile kosztuje tunel albo kładka?

      • 2 1

    • Najprostrszym i najtanszym sposobem jest postawienie lezacych policjantow!

      np 30m przed przejsciem i przed samym przejsciem. Kazdy zwolni !

      • 8 3

    • a w Gdańsku (5)

      wmawiają ludziom że tuneli na pewno nie będzie bo to jest na przykład robienie z ludzi szczurów.Proponują niektóre tunele itniejące zasypać. Ten przykład pokazuje że powinno być jak najwięcej tuneli i w Gdańsku i w Gdyni.

      • 3 9

      • (2)

        jasne. kierowcy zwolnić nie mogą więc ludzie muszą iść tunelem, który kosztuje nieporównywalnie więcej niż standardowe przejście

        • 10 3

        • zupełnie nie rozumiem o co chodzi z tą nagonką na tunele czy kładki. (1)

          wilk syty, owca cała. a, że drogie, trudno.

          • 2 4

          • niestety wilk głodny a koza zdechła

            tunele i kładki prowokują do szybkiej jazdy, implikuje to znaczne różnice prędkości i zwiększa ryzyko wypadków/kolizji między samochodami. Tunele i kładki obniżają komfort ruchu pieszych i w terenach zabudowanych nie powinny być stosowane.

            • 5 4

      • (1)

        nie wmawiają tylko jeden porąbany radny sobie wymyslil a nikt tego nie wziął na powaznie

        • 1 3

        • nie jestem tym radnym, a też nie popieram tuneli

          przynajmniej nie jako pierwszego, co przychodzi na myśl myśląc o przejściu dla pieszych.

          Jeśli kierowcy łamią prawo, to należy ich za to karać, a nie ułatwiać im życie.

          Skoro jest tulu pedofilii, to może też zamiast ich karać będziemy zamykać dzieci w lochach, aby ci nie mieli do nich dostępu.

          • 5 1

    • Sam dylaj tunelami, kre...ośle jeden! (1)

      W mieście mieszkają ludzie czy samochody??

      • 2 0

      • i to i to ^^

        • 0 0

  • aha (2)

    już to widzę oczyma wyobraźni

    • 9 6

    • nie da rady ZA DARMO

      polski fiskus obwarowal się podatkami za to DARMO, ktos bedzie musial ponieśc podatek od darowizny, zgadnijcie komu go przyłoża?

      • 0 3

    • Tam już jest fotoradar tylko,że ńie działa i kierowcy mają go w nosie ;)

      • 0 0

  • może lepiej (na nowych odcinkach) co jakis czas budwac kładki/tunele (7)

    zamiast wszędzie zwalniac ruch samochodów?

    • 59 41

    • dlaczego mieszkańcy dzielnicy mają cierpieć, z powodu ludzi spoza dzielnicy (2)

      • 9 5

      • Kładka to żadne cierpienie, w dzisiejszych czasach design jest... (1)

        ...trochę inny niż kilkadziesiąt lat temu, nikt nie mówi że to miałoby wyglądać jak na zaspie, spójrz na kładkę przy Auchan nad obwodnicą. Poza tym nikt nie każe mieszkańcowi mieszkać przy tak ruchliwej ulicy, może się dokredytować i kupić lokum w lepszym miejscu :P

        • 6 10

        • Kładka to może nie cierpienie ale jednak utrudnienie na które "design" nie ma żadnego wpływu.

          Takie rozwiązania są uciążliwe zwłaszcza dla osób niepełnosprawnych, starszych czy np ludzi z dziećmi w wózkach.

          Jest to utrudnienie znacznie większe niż ewentualna konieczność zatrzymania samochodu na czerwonym świetle dla kierowcy.

          Kładki czy tunele mają racje bytu ale przy obwodnicach itp. W mieście powinno się ich w miarę możliwości unikać.

          • 11 5

    • (3)

      kładki czy tunele są znacznie droższe niż standardowe przejście dla pieszych. może po prostu przestrzegać przepisów a nie pompować pieniądze po to aby samochody mogły pruć ile się da gdzie się da

      • 12 3

      • (2)

        Kolega to nie chyba może zdać egzaminu na prawko bo takie sfrustrowane posty antysamochodowe pisze

        • 3 13

        • ja nie piszę postów antysamochodowych tylko antybrawurowe.

          • 13 2

        • pokaż dokładny fragment owego sfrustrowania

          bo nie widzę.

          Widzę za to logiczny argument.

          • 2 0

  • Niebezpieczne przejścia dla pieszych (10)

    Podobna sytuacja jest na przejściu dla pieszych przy ul. Racławickiej i Wielkopolskiej. Pod koniec stycznia zginął tam człowiek, ale Rada Dzielnicy woli zajmować się placami zabaw niż bezpieczeństwem mieszkańców.

    • 43 4

    • Zginal pierwszy raz w historii istnienia tego przejscia (7)

      Wogole to jedno z najbezpieczniejszych przejsc w Gdyni - wg. statystyk policyjnych.

      • 5 2

      • Kopletna bzdura (1)

        Na tym przejściu bardzo często dochodzi do poważnych potrąceń, więc jak można mówić o bezpiecznym przejściu.

        • 6 1

        • Zamilcz

          • 1 5

      • (4)

        Bo nikt z niego nie korzysta. Wolę przejść te 200 metrów do Lidzkiej i skorzystać z tunelu, niż czekać, aż ktoś ustąpi pierwszeństwa (i liczyć, że znowu na drugim pasie jakiś baran nie wyskoczy).

        • 4 5

        • Owszem (2)

          Duzo osob korzysta z tego przejscia,nie wiesz to po co zabierasz głos,dlaczego niby mam chodzic 200 metrow dalej i potem isc nastepne 200 zeby znalesc sie w tym samym miejscu z ktorego ruszyłem tylko z drugiej strony? Kompletny brak logiki

          • 7 2

          • (1)

            wobec tego uważaj jak chodzisz pajacu miej oczy szeroko otwarte i myśl myśl nad tym co robisz nie słuchaj muzyki nie pisz smsa nie gadaj przez telefon tylko myśl to cię nic nie potrąci

            • 0 1

            • Wobec tego błaznie

              Jak jestem na przejsciu to twoim za...ym obowiazkiem jest zatrzymanie samochodu,łaski nikomu palancie nie robisz,moze jeszcze mam nauczyc sie fruwac zeby taki jak ty buras nie musial sie zatrzymywac na przejsciach.Wbij sobie to do zakutej pały.

              • 0 1

        • A ja ostatnio /poniedziałek/ skorzystałem z tego tunelu a tam bez uprzedzenia masakra bo bez żadnej informacji roboty budowlane i takie zapylenie ,że przejść nie można.Uśmiechnij się.Jesteś w Gdyni.

          • 4 0

    • straż miejska (1)

      tam gdzie naprawdę są niebiezpieczne przejścia to Strazy Miejskiej nie ma, stoją i pilnują miejsca mało uczęszczane czy przypadkiem ktoś nie przejdzie na czerwonym lub w miejscu bez przejścia dla pieszych- tak jak dziś w Nowym Porcie

      • 2 3

      • oni stoją i pilnują czy żadna babcia przypadkiem kwiatka nie opędzluje na ulicy albo ktoś otwartego piwa nie niesie. a jak się z nimi kłócisz to zachowują się jakby mieli rangę FBI. skoro mają takie aspiracje to niech się wykażą czymś rzeczywiście ważnym i potrzebnym a nie czepianiem się ludzi

        • 1 0

  • Oni mogą walczyć u nas na Adamowicza nie ma bata! (7)

    Jedynie pozostaje czekać na wybory. W Gdańsku dzieci giną na przejściu dla PIESZYCH POD SZKOŁĄ W WIGILIĘ BOŻEGO NARODZENIA!

    • 29 17

    • Możecie na mnie liczyć.

      • 1 1

    • a co dzieci robią pod szkołą w Wigilię? (2)

      brałeś coś, czy masz taki nakaz, by wszędzie przyładować Adamowiczowi?

      • 5 3

      • zapewne chodziło mu o szkolne wigilie organizowane troche wczesniej niż ta 24tego ;)

        • 1 2

      • chyba ty brałeś !!! przejście jest czynne cały rok, a nie tylko w czasie nauki baranie

        • 2 4

    • ale dzieci też bezmyślnie wbiegają na ulice (2)

      goniąc kolezanki i kolegów (już dwa razy to widziałem), wpadają wprost pod koła nie zwracając uwagi na jadące auta

      • 0 0

      • ty downie (1)

        • 0 2

        • kurka mać

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane