Mały Kack

Serwis poświęcony dzielnicy Gdynia Mały Kack

Wiadomości

Gdynia: dwa sygnalizatory nad jednym pasem

Najnowszy artukuł na ten temat

Będą światła na przejściu przy kościele na Zaspie

Pilotażowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Drogi Gdyńskiej.
Pilotażowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Drogi Gdyńskiej. mat. prasowe

Od poniedziałku kierowców czeka w Gdyni niespodzianka. Na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Drogi Gdyńskiej zobacz na mapie Gdyni nad pasem do jazdy w lewo i na wprost będą dwa sygnalizatory. Osobne dla skręcających i jadących prosto. Jeśli kierowcy się nie pogubią, zmiana zostanie wprowadzona na stałe.



Czy takie rozwiązanie jest bezpieczne?

tak, przecież kierowca wie, w którą stronę jedzie 39%
czas pokaże, mam mieszane uczucia 37%
nie, to dziwny i niepotrzebny projekt 24%
zakończona Łącznie głosów: 1690
Do tej pory jadący ul. Wielkopolską mają sygnalizator do jazdy na wprost, którą można kontynuować z dwóch pasów i osobny do jazdy w lewo z lewoskrętu. Sytuacja jest czytelna, zwłaszcza że niemal nigdy nie jest dynamiczna. Korek podczas porannego szczytu sięga kilkuset metrów i do manewru skrętu można się spokojnie przygotować. Urzędnicy wpadli jednak na pomysł, jak korki zmniejszyć.

Postanowili umożliwić skręt w lewo ze środkowego pasa. Zachowana będzie jednak także możliwość jazdy z niego prosto. Co w sytuacji, gdy jadący prosto będzie miał zielone, a skręcający w lewo czerwone? Rozwiązaniem ma być dodatkowy sygnalizator. Kierowców będzie obowiązywał ten, który będzie określał w jakim kierunku chcą jechać.

Tristar podsunął rozwiązanie



- Propozycja zmiany organizacji ruchu wynika z coraz większego obciążenia relacji w lewo z ul. Wielkopolskiej w Drogę Gdyńską. Kolejka pojazdów w godzinach szczytu porannego i popołudniowego nie mieści się na pasie do skrętu w lewo, powodując blokowanie lewego pasa ul. Wielkopolskiej nawet za skrzyżowanie z ul. Inżynierską. Wykorzystując narzędzia i dane z systemu Tristar, przeprowadzone zostały przez ZDiZ symulacje ruchu. Wykazały one, że rozwiązanie to może poprawić płynność ruchu na skrzyżowaniu, jednak z uwagi na jego niestandardowy charakter, efektywność będzie zależała od zachowania kierujących pojazdami, którzy muszą stosować się do sygnałów wyświetlanych dla swojego kierunku jazdy - mówi Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Właśnie zachowanie kierowców będzie kluczowe w aspekcie tego, czy rozwiązanie się sprawdzi, czy też nie. Bo światło zielone dla jadących prosto, będzie się zapalać wcześniej, niż dla skręcających w lewo. Stojący i czekający na skręt w lewo będą więc blokować jadących na wprost, którzy będą za nimi na tym samym pasie.

W innych miastach się sprawdziło



Czy spowoduje to nerwowe i niebezpieczne sytuacje? Urzędnicy będą przyglądać się temu przez najbliższe trzy tygodnie. Jeśli kierowcy sobie poradzą, zmiany zostaną wprowadzone na stałe. Kluczowe ma być bezpieczeństwo i przepustowość skrzyżowania.

Warto nadmienić, że podobne rozwiązania sprawdziły się już w innych polskich miastach, funkcjonują m.in w Krakowie czy we Wrocławiu.

Opinie (148) 1 zablokowana

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższe imprezy z dzielnicy Mały Kack

Zdjęcia dzielnicy Mały Kack

    Pozostałe wiadomości z dzielnicy Mały Kack

    Pozostałe newsy

    Forum dzielnicy Mały Kack